نفس

... مژده ای دل که مسیحا نفسی می آید

نفس

... مژده ای دل که مسیحا نفسی می آید

رنگ ها

 

می گن هر کدوم از روزای هفته رنگ مخصوص خودشون رو دارن و بر اساس این رنگ یه نام خاصی هم پیدا کردن. 

این مطالب بر گرفته از هفت پیکر نظامی هست٬که دکتر الهی قمشه ای هم اون و تایید کردن.این جور که من شنیدم دنیا هم یه جورایی قبول اش داره. 

 

روز هفته                      سیاره                             رنگ                عنوان 

 

 

شنبه                        کیوان                             سیاه                 ----- 

یکشنبه                     خورشید                         زرد                    مرد 

دوشنبه                      ماه                                 سبز زمردی        زن 

*سه شنبه                 بهرام                              سرخ                روز ازدواج ـ عشق 

چهار شنبه                  عطارد                           ابی                   بازرگانی ـ تجارت 

پنج شنبه                   مشتری                         قهوه ای              سعادت ـ خوشبختی 

جمعه                        زهره                              سفید                 ارامش 

 

از طرف دیگه هر رنگ از لحاظ روانشناسی نکاتی رو در بر داره٬ مثلا: 

 

 

رنگ                سمبل طبیعت                     رفتار شناسی(+)                   اسیب شناسی (-) 

 

سیاه             شب                                    وحدت                                 غم  

سفید            کبوتر                                   صلح                                   بی تفاوتی  

سرخ             خون                                    حیات                                  توحش    

ابی               دریا                                    قدرت                                   استبداد 

سبز              نباتات                                 بالندگی                               سیادت 

زرد               نور                                      عروج                                    بیماری 

صورتی         گل                                      رمانس                                 هپروت  

قهوه ای       قهوه                                     استواری                              تلخی 

خاکستری     خاکستر                               بینابینی                              خنثی 

بنفش          بنفشه                                 تنوع                                    تردید 

 

در یک نگاه کلی هم رنگ های شفاف گویای سلامت هستن و رنگ های کدر عدم سلامت رو می رسونند. 

(سوالی پیش اومد بپرسید٬جواب می دم.) 

 

 

پ ن۱: معمولا متناسب با احوالاتم می نویسم٬پست می کنم... 

شاید این پست٬نا مربوط ترین پست ممکن باشه.شاید بهتر بود امروز فقط پی نوشت می نوشتم...شایدم نمی نوشتم...شایدم می نوشتم اما پست نمی کردم. 

 

پ ن۲: گرم یاد اوری یا نه 

من از یادت نمی کاهم... 

 

خدا رو چه دیدی٬شایدم کم کردم... 

 

پ ن۳: الهی و ربی من لی غیرک؟! 

 

پ ن۴: گفت: خواسته هایت را برایم بنویس...سالها گذشت...کاغذم هنوز سفید است... 

 

۵۳

نظرات 13 + ارسال نظر
محمد جواد جمعه 15 آبان 1388 ساعت 12:47 http://mgk4mob.blogsky.com

سلام
........
نوشته هات شک بر انگیز بود
ولی برای من خوب بود به وبلاگم سر بزن نظر یادت نره

سلام
شک برانگیز؟

مهرداد جمعه 15 آبان 1388 ساعت 12:51 http://manam-minevisam.blogsky.com

سلام
جالب بود، نمی دونستم.

سلام
:)

بنت الهدی جمعه 15 آبان 1388 ساعت 13:39

سلام س-ف جان
برای من خیلی جالب بود...یه سوال؟
شما به ماهای سال و متولدین اونها که چه ویژگی هایی دارند اعتقاد دارین؟
یا جایی در مورد صحت شون مطالعه کردین؟
من تا حدودی علاقه مندم به این موضوع.
و طالع بینی رو هم مطالعه میکنم.
ولی دوست دارم شما یا دوستان
اگه اطلاعاتی دارین لطف کنین در اختیارم بزارین ...
ممنونم

سلام گلم.
خوشحالم که مقبول افتاد.
اعتقاد و نمی دونم.اما اره٬به صورت نسبی خوبه.تا اون جایی که من خوندم و خبر دارم...این علم.علم قدیمی هست.
با یکی از دوستان مدت ها پیش هم که درباره اش فکر می کردیم به نتایج جالبی رسیدیم.
مسلما دوران بارداری مادر یکی از تاثیر گذار ترین دوران برای نوزاد محسوب می شه.یکی از این تاثیرات می تونه اب و هوا و نوع غذایی باشه که مادر در دوران بارداری مصرف می کنه.مسلما مثلا متولدین مهر٬شرایط دوران بارداری مشابه تری و طی کردن.پس این مشابهت می تونه صفات مشابهی رو تو اینده براشون به ارمغان بیاره.
از طرفی متا فیزیک هم داره به همین چیزا می رسه.

بزرگی می گفت: فلان چیز وجود داره٬پس هست.چون هست تاثیر می ذاره و می تونه تاثیرش شامل حال تو هم بشه.


تجربه شخصی: من مشخصاتی که این کتب برای متولدین مهر.اذر٬بهمن هستن رو به طور دقیق خوندم. به نظرم به مقدار کاملا قابل توجهی درسته.

مهرداد جمعه 15 آبان 1388 ساعت 14:08 http://manam-minevisam.blogsky.com

سلام
چه ایرادی؟ هرجا که دوست داشتی از این مقاله استفاده کن.

سلام
ممنون

مهرداد جمعه 15 آبان 1388 ساعت 14:19 http://manam-minevisam.blogsky.com

بازم سلام
من یادم رفت اینو بگم و حتما روزهای بعدی در وبلاگ هم اینو ذکر میکنم.
اون مقاله ایی که خوندید کمی با سانسور هستش. من متاسفانه یک جمله رو حذف کردم. (فقط یک جمله حذف شده) بدبختانه من اگه اون رو وارد میکردم سیستم فیلترینگ به اشتباه وبلاگ منو مسدود میکرد که من مجبور شدم اون یه جمله رو حذف کنم که از شما بخاطر این خودسانسوری عذرخواهی میکنم.
(احساس کردم سیستم فیلترینگ به اون کلمه ای که تو جمله بود حساسه، البته احساس که چه عرض کنم، مطمئنم)
بازم شرمنده بخدا... واقعا متاسفم

سلام
دشمن تون شرمنده
باز هم ممنون

امین جمعه 15 آبان 1388 ساعت 14:31 http://elahi-gahi-negahi.blogsky.com/

سلام سلام سلام
پس اوضاع من خیلی خوبه چون تقریباً از رنگ های تیره متنفرم! پیراهن مشکی هم فقط در عاشورا و تاسوعا می پوشم اون هم با کلی مصیبت!
من رنگ زرد و سبز رو خیلی دوست دارم، مخصوصاً زرد قناری، به نظر من زرد اصلاً هم آسیب نداره!
راستی، آسیب شناسی رنگ سبز یعنی چی؟ (سیاسی که نیست؟!!!!)

گرم یادآوری یا نه من از یادت نمی کاهم؛ خیلی از این جمله/شعر خوشم می یاد

سلام
خوش به سعادتون امین خان!
؛)می دونستید که رنگ زرد رنگ عالمان دین محسوب می شه و نشونه ی عروج ه؟ و حتما می دونید که تو دین ما هم خیلی به این رنگ سفارش شده؟ به طوری که روحانییون ما (البته بیشتر در گذشته) حداقال نعلین زرد می پوشیدند.
تبریک می گم.دوست داشتن یک رنگ٬نشون از وجود معنای اون تو شخصیت تون داره.روانشناسا از این برای تشخیص شخصیت و تیپ شناسی افراد استفاده می کنن.

و اما اسیب شناسی رنگ سبز٬
ببینید٬اسلام اومد که رنگ ها و قومیت ها رو پاک کنه و به همه رنگ خدایی بده...همون جور که می دونید ملاک برتری رو تقوا قرار داده و بس...
اما به نظر من متاسفانه٬شیعه اومد و به سیادت(سید بودن) برتری داد و حتی بهش رنگ منتسب کرد...رنگ سبز...و این در تقابل با اهداف اسلام ه...
پس اسیب شناسی رنگ سبز می تونه سیادت باشه.

یا معاشق

مهرداد جمعه 15 آبان 1388 ساعت 14:44 http://manam-minevisam.blogsky.com

سلام
خواستم اطلاع بدم که مشکل رفع شد و مقاله کامله کامل هست.
جمله به مقاله اضافه شد و اطلاعیه ی عذرخواهی رو هم منتشر کردم.
باز هم از شما عذرخواهی می کنم

سلام
لطف کردید.

بهار جمعه 15 آبان 1388 ساعت 15:56

سلام
شعرای پست قبلی خیلی قشنگ بود
نگفته بودید شاعرم هستید؟
شخصیت هنریتونو متوجه شدید!؟
البته یه اشکالی داشت
مهرم یه گل سرخ!!!
مهرم شمش طلا !
مهرم 2000تا سکه!
اینجوری همه دخترارو بدبخت می کنید
آخه ویرگی شعر اینه که در زمان کوتاهی همه حفظ میشن ومدام استفاده می کنند
این مطلبتونم خیلی جالب بود
من امروز در وبلاگ شمارکورد شکستم
برای اولین بار در وبلاگ شما99%مطالبو خوب خوب متوجه شدم

سلام.
ممنون عزیزم.
حیف که تو این زمینه یه سری سنت ها دستم رو می بنده.و گر نه می گفتم مهریه ام یه چیزایی می تونه باشه.
اما بی شک و یقین با سکه و متعلقات اش نسبتی نداره.

متاسفانه دخترای ما مدتی هست که خواسته و نا خواسته علاقه ی وافری به بدبخت کردن خودشون به دست خودشون پیدا کردن.
خدا همه مون رو هدایت کنه.
جدی جدی من انقدر بد می نوشتم که متوجه نمی شدید؟!

بنت الهدی جمعه 15 آبان 1388 ساعت 17:07

سلام
ممنونم
خوشبختانه من جز این سه ماهی بودم که ذکر کردین؟
من متولد بهمنم... ۱۲ بهمن ...
میشه ویژگی های بارزشونو بگین؟البته اگر حضور ذهن دارین.
خوشحال میشم از زبان شما هم بشنوم:)
بازم ممنون.

سلام عزیزم...
راست اش همون جوری که می دونیم این حرفا خیلی نسبی ه.از طرفی به نظر من فرق متولیدن زن این ماه با متولدین مردش از زمین تا اسمون ه...
اما چیزایی که به ذهن ام می رسه ایناس (گلم٬اینا خیلی کلی هستن هااا٬اگه نکته منفی بود از من به دل نگیر.ممنون):

به نظرم بارزترین خصوصیت شون.دوستای زیادی هست که دارن.که زمان و انرژی زیادی برای اونا می ذارن.شاید بشه گفت کمی رفیق باز هستن.( شما مثبت اش رو ببین ؛) )
نکته دوم.صداقت مثال زدنی و امانت داری شون هست.
ادمای تمیز و منظمی هستن.
معمولا ارووم هستن اما خدا اون روز و نیاره که...
شخصیت محکم و قوی دارن.
احساساتی هستن اما نه به اندازه مهری هاااا ؛)
قدری مغرور هستن.

فکر کنم کافی یه٬نه؟

شاد باشی گلم.

امین جمعه 15 آبان 1388 ساعت 18:42 http://elahi-gahi-negahi.blogsky.com/

سلام خیلی جالبه(این کشش حروف توی سون کار نمیکنه!)
حالا واقعاْ شیعه این کارو کرده یا مثل خیلی از چیزهای دیگه از فرهنگ وارد دین شده؟
البته حتماْ شنیدید که رجبعلی خیاط یکی از دلایل رسیدنش به اون مقام رو احترام به سادات دونسته.در هر صورت مطلب جالبی به نظر میرسه.
خیلی پست خوبی بود
ممنون

سلام
ممنون امین خان.
راست اش اونو نمی دونم! ( این چند وقته حرفای عجیب غریب زیاد شنیدم در این رابطه.مثلا بزرگی می گفت: سفارش به نمک و نمک خوردن یه چیزی هست که ما به دین اضافه کردیم. در دین سفارش به سرکه داریم اما نمک خیر... :-o راست اش قضاوت و تحقیق به عهده خودتون)
من احترام رو قبول می کنم اما برتری صرفا به علت سیادت رو خیر...

یاعلی

بنت الهدی جمعه 15 آبان 1388 ساعت 22:43

سلام س-ف جان
آره عزیزم کافیه.
برام خیلی جالب بود..و تا حدودی درست ؛)
ممنونم.

سلام عزیز
خوشحالم.
قابل ات رو نداشت.

رستگار جمعه 15 آبان 1388 ساعت 22:51 http://saghiye-simin-sagh.blogsky.com

سلام عزیزم
یکی از سخت ترین سوالایی که می شه از من پرسید اینه که رنگ مورد علاقت چیه؟!میدونی چرا؟آخه من همه رنگا رو دوست دارم. نمی تونم بینشون یکی رو انتخاب کنم.نمی دنم یه حسنه یا عیب!

پست جالبی بود!
ممنون؛)

سلام...
حسن یا عیب؟ نمی دونم...اخه منم یه جورایی این جوری ام.با این تفاوت که من رنگا رو خیلی دوس ندارم.شایدم هیچی و خیلی دوس ندارم...

یا علی

رستگار جمعه 15 آبان 1388 ساعت 22:53 http://saghiye-simin-sagh.blogsky.com

راستی یه سوال فنی!! :)
قضیه اون * کنار سه شنبه چیه؟! ؛)

هزار ما شا الله به نکته سنجی ات...

من قبل از اینکه این نکته ها رو بدونم٬سه شنبه ها برام عزیز بودن...
ستاره رو گذاشتم که چند سال دیگه یادم نره...سه شنبه هایی داشتم که ندنسته عزیز بودن.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد