نفس

... مژده ای دل که مسیحا نفسی می آید

نفس

... مژده ای دل که مسیحا نفسی می آید

حق الناس

 

شما با کسی که انگلیسی نمی دونه٬انگلیسی صحبت می کنید؟  

اگر انگلیسی ندونی٬صحبت های یه انگلیسی زبان برات مسخره به نظر می یاد. 

با هر کسی باید با زبون خودش صحبت کرد. 

بعضی ها هستند که جز زبان مهربانی زبان دیگری نیاموخته اند. 

بعضی دیگر این زبان را نمی فهمند.   

کسی که انگلیسی بلد نیست٬اگر سالها با یه انگلیسی زبان زندگی کنه٬انگلیسی یاد می گیره... 

کسی که جز مهربونی و لطف نمی دونه٬اگه با سالها با یه مهربون زندگی کنه... 

چی می شه؟ 

این مهربون می شه٬یا اون نا مهربون؟ 

ــــــــــــــــــــــــــــــ 

گاهی می گویم باید همیشه خوب بود٬حتی اگر همه بد باشند.  

اما نه... 

باید با هر کس با زبان خودش حرف زد.نه؟ 

نمی دونم. 

گاهی فکر می کنم٬محبت در حق بعضی ها حکم اشک کباب را دارد...

(اظهار عجز نزد ستم پیشه ابلهی است 

اشک کباب موجب طغیان اتش است.) 

ـــــــــــــــــــــــــــ 

 

 

پ ن۱: متن بالا٬هیچ مخاطب خاصی ندارد.اگر هم داشته باشد یقین دارم اینجا را نمی خواند. 

دنبال مخاطب نگردید. 

پ ن۲:روز دانشجو مبارک. 

امروز دانشگاه ما هم کمی تا قسمتی بسیار شلوغ بود.... 

پ ن۳: حرفم نمی یاد.گویا یک جفت گوش هم برای شنیدن دلتنگی هایم کافی است. 

پ ن۴:نکنه وبلاگ نوشتن من حق الناس باشه؟! 

واسه چی وقت مردم و می گیرم بدون اینکه چیزی بهشون اضافه کنم؟ 

 

 

۸۴

نظرات 18 + ارسال نظر
یه آشنا دوشنبه 16 آذر 1388 ساعت 22:57

سلام
حال و احوال؟ روز دانشجو بر شما هم مبارک
چه خبر از دانشگاه، امروز؟ (بیشتر...)
خیلی چیزا از تهران شنیدم...

میگن با هر کسی هر جوری صحبت کنی همون جوری هم جواب میشنوی! یعنی بستگی به اخلاق و رفتار ما که برقرار کننده ارتباط هستیم داره و رفتار اون ناشی از رفتار ماست. به نظرم با هر کسی با زبان مهربانی و تواضع صحبت کنیم اثر بخشه، نه اینکه با هر کسی با زبون خودش...
نزد ستم پیشه هم روش خودش رو داره. حتما نیازی به اظهار عجز نیست...
به ما که همیشه چیزای خوب اضافه شده
یاعلی

سلام...
خوبم.شکر
دانشگاه؟ همون شعارهای همیشگی...و چیزی که بازم خیلی بیشتر از شعار ها و شلوغی ها به چشم من اومد این بود که خودشون هم دقیقا و صریحا نمی دونن چی می خوان...
هر چیزی که شنیدین ۵۰٪ رو باور کنید.
؛)
ـــــــــــــــــــــــ-
نه! با چشمای خودم دیدم که هر جور رفتار کنی٬همون جور رفتار و نمی
بینی! باور کنید برای بعضی ها نه محبت جواب می ده نه تواضع نه ایثار و نه...
:(
یا علی

PAT سه‌شنبه 17 آذر 1388 ساعت 00:13 http://khaterat-9.blogsky.com

سلام...
روز دانشجو مبارک

سلام
ممنون

301040 سه‌شنبه 17 آذر 1388 ساعت 00:17 http://301040.blogsky.com

منتظر شعرم!
؛)

:)

هدی سه‌شنبه 17 آذر 1388 ساعت 09:05

سلام س-ف جان

۱.تعادل برقرار میشه و هردو میشن نیمه مهربون:دی
به نظرم هم این رو اون تاثیر داره هم اون رو این:)
۲.به نظرم نمیشه با همه همیشه مهربون بود ولی میشه همیشه خوب بود !
یعنی رفتاری انجام دهیم که به نفع خود او هم باشه و شاید این رفتار یک رفتار کاملا نامهربانانه و تند ولی دلسوزانه باشه!
۳.روز دانشجو بر شما هم مبارک.
۴. وبلاگ نوشتنه شما شاید برای بعضی ها لطف باشه و چیزی یاد میگیرن پس زیاد نگران نباش :)
۵ .کی گفته چیزی بهشون اضافه نشده یا نمیشه ؛)
۶. ممنون و در پناه حق :)
۷. اینم اضافه میکنم چون عدد تولد شماست؛)

سلام عزیز
۱)زمان رسیدن واکنشبه حالت تعادل چه قدره خانوم معلم؟ ؛)
۲) موافقم
۳)ممنون
۴) مطمئنی؟ :)
۵) اخه من چیزی بلد نیستم که بخوام به بقیه یاد بدم! :(
۶)التماس دعا
۷) یه دنیا ممنون :-*

رستگار سه‌شنبه 17 آذر 1388 ساعت 10:27 http://saghiye-simin sagh.blogsky.com

سلام س-ف عزیز
من فکر می کنم زبان نرم محبت آمیز تقریبا رو هر کسی تاثیر داره ولی بازم تو هر موردی استثنا هست اما میشه به چشم یه قاعده کلی بهش نگاه کرد! ( البته این چیزیه که من بهش رسیدم)
... ابرم که تلخ گیرم و شیرین عوض دهم! ( مصرع اولش یادم نیست :)) )

در مورد اون ۲ نفر هم باید دید کی قدرت نفوذش بیشتر و کی قدرت تاثیرپذیریش! به خود اشخاص بستگی داره!

راستی روزتون و روزمون هم مبارک :)))

سلام خانوم
بله٬به نظرم ای ی...می شه به عنوان یه قاعده کلی بهش نگاه کرد!
بله٬مسئله قدرت هم خیلی تو این زمینه تاثیر گذاره.

روزمون و روزتون و روزشون مبارک! :)))))))))

س.ح سه‌شنبه 17 آذر 1388 ساعت 11:24

سلام..
وای اسم حق الناس که میاد تنم میلرزه..خدا رحم کنه

سلام
جانا سخن از زبان ما می گویی...
خدا اخر عاقبت مون رو خیر قرار بده.

امین سه‌شنبه 17 آذر 1388 ساعت 14:04 http://elahi-gahi-negahi.blogsky.com/

سلام
جمله"با هر کسی باید با زبون خودش صحبت کرد" رو که خوندم یاد آخرین ساعاتی افتادم که در مسجدالحرام بودم.بغل دستم یه آقایی اهل ترکیه نشسته بود.نمی‌دونم این آقا چی فکر کرده بود که برای صحبت با من شروع کرد به ترکی حرف زدن! فکر نکرده بود اینجا هفتاد و دو ملت جمعند و دلیلی نداره من ترکی بلد باشم!
یادش بخیر...

***
خیلی سخت میگیرید؛ من این جور مواقع به خودم میگم حتماً طرف توی یه فاز دیگه‌ هست، من که خبر ندارم درون اون چی میگذره.شاید الآن چیزی توی ذهنش میگذره که ناراحتش میکنه.به خاطر همین هیچ وقت هیچ چیز از دیگران به دل نمی‌گیرم.این طوری خودم هم راحت ترم و بیخود و بی جهت خودم رو اذیت نمی‌کنم.همون بحث زاویه دید متفاوت هست که در وبلاگم بهش اشاره کردم.
به شما پیشنهاد میکنم همین طوری فکر کنید و زیاد خودتون رو اذیت نکنید.البته یک نکته ظریف اینجا هست و اون هم تفاوت خانم‌ها و آقایونه.اینو دیگه نمی‌دونم چی بگم!
دنیا دو روزه که یک روزش هم گذشته! پس ارزش نداره آدم خودش رو برای هیچ چیزی ناراحت کنه.

سلام
:) بله٬واقعا یادش به خیر.ان شا الله که خدا دوباره قسمت تون کنه.

***
سخت می گیرم؟
متاسفانه یا خوشبختانه هیچ کدوم از دو طرف این رابطه من نیستم.فقط از نزدیک لمس اش کردم و تلخی اش رو چشیدم.همین...
من خیلی وقته دیگه خیـــــــــــــــــلی غصه نمی خورم.
***
راستی امین خان٬از اقا سهیل خبری ندارید؟
نگران شون هستم.غیبت شون قدری طولانی شده.

خوده خودم سه‌شنبه 17 آذر 1388 ساعت 19:28 http://www.khodamokhodam.blogsky.com

محبت کردن به کسی که لیاقتشو نداره اسرافه محبته(البته اینم مخاطب خاصی نداشت!)

اصراف محبت٬ترکیب قشنگی بود اما...
کی تشخیص می ده که کسی لیاقت محبت دیدن داره یا نه؟

داود سه‌شنبه 17 آذر 1388 ساعت 19:31 http://yaran1388.blogsky.com

سلام
روز دانشجو بر شما مبارک...

بله اگه کسی انگلیسی بلد نباشه و سالها با یه انگلیسی زبان زندگی کنه انگلیسی یاد میگیره٬ حد اقل اینو با چشای خودم دیدم٬ ضمنا طرف خیلی هم آی کیو نبوده(به قول سید خنده)...

مهربونی زبون انبیاء و ائمه و مسلموناست٬ پس حتما مهربونی جواب میده و احادیث فراوانی هم در این مورد داریم که قطعا شما اطلاع دارید...
اما یه تبصره هم وجود داره که بعضی وقتا که بعضیا قدر محبت رو نمیدونن حد اقل بایستی یه تلنگری بهشون زد٬ داستان اون شخصی رو که تو کشتی نشسته بود و از ترس شیون و زاری میکرد رو که یادتونه. بایستی حداقل لحطاتی به آب می انداختنش تا قدر عافیت رو بدونه که به نظر من مهربونی در مورد بعضیا که معمولا تعدادشون هم کمه مثل همین قصه حکم عافیت رو داره که قدرشو نمیدونن ولی مهم اینه که ناآگاهند نه اینکه از روی عمد باشه. خیلی حرف زدم٫ خدا عاقبت همه مونو ختم به خیر کنه. یاحق

سلام اقای حیدری
ممنون
:)
پس شما هم با من هم نظرید.گاهی باید تلخ بود.اگه همیشه برای نا اهل اش شیرین باشیم.ارزش شیرینی از بین می ره.این طور نیست؟

لطف تون مستدام
در پناه حق

بهاره سه‌شنبه 17 آذر 1388 ساعت 20:20

سلام
از محبت خارها گل می شود
تو نیکی می کن و در دجله انداز که ایزد در بیابانت دهد باز
کلا هر چه بیشتر بهترفقط برای خدا اشتباه از ادما انتظار داشته باشی اخه اگر بعضیاشون شر نرسونند فایده که محاله
مهربونی اگر تداوم داشته باشه حتما اثر گذاره یادر ذهن فرد ماندگاره
اماجایگاه فردی که محبت می کنیم و نامهربونند بعد ماهم می خوایم نامهربون باشیم مهمه مثلا دوست غریبه همسر باهم فرق می کنند اگر روشمون درست نباشه ممکنه خیلی چیزارو از دست بدیم
ولی بنظرم محبتم اندازه داره همیشه در همه جا نباید خیلی مهربون باشیم فرد اشباع می شه توقعاتش سر به فلک می کشه شاید کمی مهربونی ادم درستی باشه عاقل میشه نباشه بعدها عاقل میشه وقتی در شرایط مشابه کسی مثل شمابهش محبت نکنه

سلام
شایدم شما درست می گید.
:)

ع.ر.وطن دوست سه‌شنبه 17 آذر 1388 ساعت 21:10 http://123tamam.blogsky.com

سلام!

بعضی وقتها باید زبون خودمون رو به دیگران یاد بدیم!

با همه نمیشه یه جور برخورد کرد!که با زبون خودشون صحبت کنیم!

شاید اون چیزی که میخواهیم بگیم، اصلا توی زبون اونها معادل یا معنایی نداشته باشه!

یا علی

سلام
با حرف تون موافقم (بعضی وقتها باید زبون خودمون رو به دیگران یاد بدیم!)
اما٬گاهی اوقات افراد استعداد یادگیری زبان ما رو ندارن.
:)
یا علی

ع.ر.وطن دوست سه‌شنبه 17 آذر 1388 ساعت 21:13 http://123tamam.blogsky.com

سلام!
یاد امام حسن افتادم!کریم اهل بیت!

یا علی

سلام.
منو دعا می کنید؟

لنا سه‌شنبه 17 آذر 1388 ساعت 22:34 http://1lahzeh.blogsky.com

چه جالب بود این سوالتون (نکنه وبلاگ نوشتن من حق الناس باشه وقتی چیزی بهشون اضافه نمیشه ) راستش من تا به حال اینجوری بهش نگاه نکرده بودم اخه بیشتر مواقع برای دل خودم مینویسم و البته اگر هم کسی بخوندش که بسیار خوشحال میشم البته ولی به هر حال قابل تامل بود/ راستی من اپ کردم خوشحال میکنی بهم سر بزنی مثل دفعات قبل...

منم برای دل خودم می نویسم...
اما خوب٬خیلی از دوستان وقت می ذارن برای این خونه٬امیدوارم لا اقل شر نرسونم...
:)

امین چهارشنبه 18 آذر 1388 ساعت 02:11 http://elahi-gahi-negahi.blogsky.com/

سلام
سهیل سرویس دهنده‌ای اینترنتش رو "می‌خواد" عوض کنه! یک ماه فقط طول کشیده شرکت قبلی بار و بندیلش رو برداره و خط رو آزاد کنه؛ طبیعتاً یک ماه هم طول میکشه شرکت جدید نزول اجلال بفرمایند پس هنوز جا برای تاخیر هست!مملکت جالبی داریما!
اینکه به اصطلاح بخش خصوصی ماست،وای به حال دولت :):):)
چی؟کارت ده ساعته پارس آنلاین از سوپر محل؟ شوخی می‌کنید! آدم بخواد این کارو بکنه یه روزه دیوونه میشه،یاد آقای وطن دوست می‌یفتم که اینترنت 4MB/s در انگلیس رو ول کرده بود و سعی داشت از ایران با دایال آپ با من چت کنه! هر سی ثانیه یه بار قطع میشد!

سلام
نمی شه همیشه دست رو دست گذاشت تا یکی بیاد و کارا رو درست کنه که...
به شما و دوستان پیشنهاد می کنم که به عطاری محل برید و چند تا شیشه عرق بهار نارنج و بید مشک بگیرید و شبا قبل از خواب میل بفرمایید.برای ارامش و قوت اعصاب معجزه می کنه! :دی
(اخه من با این دوپینگ هاست که از اینترنت دایال اپ استفاده می کنم و هنوز هم شکر خدا دیوونه نشدم.(شایدم شدم و خودم خبر ندارم!))
؛)
ممنون که خبر دادید
یا علی

امین چهارشنبه 18 آذر 1388 ساعت 14:58 http://elahi-gahi-negahi.blogsky.com/

ســـــــــــــــــــــــــــــــلام!
با یه ژانگولر دیگه موفق شدم این طوری تایپ کنم، shift+j !
البته وقتی آدم از همون اول با دایال آپ کار کنه مشکلی پیش نمی‌یاد، مشکل وقتی بوجود می‌یاد که بخواهید از ADSL یه دایال‌ آپ هجرت کنید! قبول دارید که آدم دیوونه میشه؟!!!
راستی، یه سایت جالب کشف کردم،خیلی کار آدمو راه میندازه:
http://www.tarfandestan.com/
این زانگولر هم از اینجا یاد گرفتم!

یاقح

ســـــــــــــــــــــــــــــــــلام!
به به تبریک می گم! می گن دیگه٬جوینده یابنده است! :)
بله٬نه تنها مشکل پیش نمی یاد٬بلکه کلی شرین می شه وقتی با اینترنت پر سرعت دانشگاه کار می کنی!

امین چهارشنبه 18 آذر 1388 ساعت 14:59 http://elahi-gahi-negahi.blogsky.com/

ببخشــــــــــــید!
یا حق

خواهش می کنم.یا حق ببخشه! ؛)

امین چهارشنبه 18 آذر 1388 ساعت 15:05 http://elahi-gahi-negahi.blogsky.com/

سلام دوباره!
http://www.tarfandestan.com/1384/08/30/typing-shapes-by-keyboard.html
☺☻☺☻☺☻☺☻

سلام
واقعا ممنون.این سایته خیلی خوبه!
☺♣☺♣☺♣☺♣

نیما۱۳۹۴ چهارشنبه 18 آذر 1388 ساعت 19:07 http://www.nima1394.blogfa.com

پ ن ۴ واقعا قابل تامل بود

...
بله٬و کمی تلخ ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد