نفس

... مژده ای دل که مسیحا نفسی می آید

نفس

... مژده ای دل که مسیحا نفسی می آید

باز این چه شورش است ...

این محرم هم محرمی است برایم محرم تر از هر سال ... 

بسیار گفته اند که کل یوما عاشورا و کل ارض کربلا... 

اما این محرم٬محرم تر از هر سال است و عاشورایش عاشورا تر از هر سال... 

امیدوارم کرب اش پر بلا تر از کربلا نشود...  

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 

شعری است زیبا از علیرضا قزوه٬من که دوست داشتم اش.امیدوارم شما هم دوستش بدارید. 

 

نمی‌دانم تو را در ابر دیدم یا کجا دیدم
به هر جایی که رو کردم فقط روی تو را دیدم

تو را در مثنوی، در نی، تو را در‌ های و هو، در هی
تو را در بند بند ناله‌های بی‌صدا دیدم

تو مانند ترنم، مثل گل، عین غزل بودی
تو را شکل توسل، مثل ندبه، چون دعا دیدم

دوباره لیلة القدر آمد و شوریدگی‌هایم
تب شعر و غزل گل کرد و شور نینوا دیدم

شب موییدن شب آمد و موییدن شاعر
شکستم در خودم از بس که باران بلا دیدم

صدایت کردم و آیینه‌ها تابید در چشمم
نگاهم را به دالان بهشتی تازه وا دیدم

نگاهم کردی و باران یک ریز غزل آمد
نگاهت کردم و رنگین کمانی از خدا دیدم

تو را در شمع‌ها، قندیل‌ها، در عود، در اسپند
دلم را پَرزنان در حلقه پروانه‌ها دیدم

تو را پیچیده در خون، در حریر ظهر عاشورا
تو را در واژه‌های سبز رنگ ربنا دیدم

تو را در آبشار وحی جبرائیل و میکائیل
تو را یک ظهر زخمی در زمین کربلا دیدم

تو را دیدم که می‌چرخید گردت خانه کعبه
خدا را در حرم گم کرده بودم، در شما دیدم

شبیه سایه تو کعبه دنبالت به راه افتاد
تو حج بودی، تو را هم مروه دیدم، هم صفا دیدم

شب تنهای عاشورا و اشباحی که گم گشتند
تو را در آن شب تاریک، «مصباح الهدی» دیدم

در اوج کبر و در اوج ریای شام ـ ‌ای کعبه ـ
تو را هم شانه و هم شان کوی کبریا دیدم

دمی که اسب‌ها بر پیکر تو تاخت آوردند
تو را‌ ای بی‌کفن، در کسوت آل عبا دیدم

دلیل مرتضی! شبه پیمبر! گریه زهرا(س)
تو را محکمترین تفسیر راز «انّما» دیدم

هجوم نیزه‌ها بود و قنوت مهربان تو
تو را در موج موج ربنا در «آتنا» دیدم

تو را دیدم که داری دست در دستان ابراهیم
تو را با داغ حیدر، کوچه کوچه، پا به پا دیدم

تو را هر روز با ‌اندوه ابراهیم، همسایه
تو را با حلق اسماعیل، هر شب همصدا دیدم

همان شب که سرت بر نیزه‌ها قرآن تلاوت کرد
تو را در دامن زهرا(س) و دوش مصطفی(ص) دیدم

تنور خولی و تنهایی خورشید در غربت
تو را در چاه حیدر همنوای مرتضی دیدم

سرت بر نیزه قرآن خواند و جبرائیل حیران ماند
و من از کربلا تا شام را غار حرا دیدم

به یحیی و سیاوش جلوه می‌بخشد گل خونت
تو را ‌ای صبح صادق با امام مجتبی(ع) دیدم

تو را دلتنگ در دلتنگی شامی غریبانه
تو را بی‌تاب در بی‌تابی طشت طلا دیدم

شکستم در قصیده، در غزل، ‌ای جان شور و شعر
تو را وقتی که در فریاد «ادرک یا اخا» دیدم

تمام راه را بر نیزه‌ها با پای سر رفتی
به غیرت پا به پای زینب کبری(س) تو را دیدم

دل و دست از پلیدی‌های این دنیا شبی شستم
که خونت را حنای دست مشتی بی حیا دیدم

چنان فواره زد خون تو تا منظومه‎ی شمسی
که از خورشید هم خون رشیدت را فرا دیدم

مصیبت ماند و حیرت ماند و غربت ماند و عشق تو
ولا را در بلا جستم، بلا را در ولا دیدم

تصور از تفکر ماند و خون تو تداوم یافت
تو را خون خدا، خون خدا، خون خدا دیدم  

 

پ ن۱:من به دوستانی که این وبلاگ و می خونن ارادت خاصی دارم... 

به قدری که محیط مجازی و دلنوشته هاشون بهم اجازه داده می شناسمشون... 

به نظرم به غایت پاک اند و فرشته سیرت... 

از همون هایی که خداوند هم پیش فرشته هاش به داشتن و خلق شون افتخار می کنه... 

این ماه!ماه سنگینی ه... 

خواهرانه ازتون می خوام دعام کنید... 

نه تنها برای من٬برای همه جوونا... 

برای همه ی مردم ایران زمین... 

برای انسان های این کره ی خاکی... 

برای هدایت مون و عاقبت به خیری... 

برای ظهور منجی... 

 

۹۴   ۰۰

نظرات 17 + ارسال نظر
دختردوزخی جمعه 27 آذر 1388 ساعت 19:56 http://zehne-man.blogsky.com/

سلام
میشه از طریق ایدی بهم بگی من توی این بلاگ اسکای چکار میتونم بکنم؟
نه میتونم نظراتمو ببینم نه هیچ غلطه دیگه

سلام
ادرس میل تو که برام نذاشتی دختر!
:(

میترا جمعه 27 آذر 1388 ساعت 20:23 http://iceheart3.blogspot.com/

سلام حالا که آنلاینیم چرا کسب درآمد نکنیم؟
بدون حتی یک ریال سرمایه گذاری فقط از حضورتان در اینترنت کسب در آمد کنیدمن سه ماه پیش عضو شدم الان ماهی 300 دلار می گیرم کم کمش 2050 نفر زیرمجموعه دارم اولش تو ایران کار نکردم اما گفتم چرا ما ایرانی از این امکانات استفاده نکنیم پس با اطمینان خاطر به شما می گم شما هم می تونید درآمد خوبی داشته باشید پس وبلاگم بخون ضرر نمی کنی

هااااا؟

هدی جمعه 27 آذر 1388 ساعت 21:29

تصور از تفکر ماند و خون تو تداوم یافت
تو را خون خدا، خون خدا، خون خدا دیدم ...

سلام س-ف جان
دست گلت درد نکنه این شعر زیبا رو برامون گذاشتین...
..
منم به دوستان ارادت خاصی دارم و همینجا ازتون و ازشون میخوام در دعاهاشون،دعاهایی که فرمودین فراموش نگردد..
بخصوص مورد آخر..
اللهم عجل لولیک الفرج..آمین یا رب العالمین.

سلام عزیزم
خواهش می کنم.
اتماس دعا
یا علی

داود جمعه 27 آذر 1388 ساعت 23:54 http://yaran1388.blogsky.com

سلام

صادقانه بگویم که به وجود جوانانی چون شما افتخار میکنم...

انشاالله با فعالیت های خود در محیط دانشگاه راهگشای دوستان خود باشید...

کشور ما به جوانان پاک٬ روشنفکر و متعهدی همچون شما و دیگر دوستان مجازی که در این محیط با هم آشنا شده ایم نیاز دارد...

اهل مبالغه نیستم و اینها حرف دلم است ...

انشاالله به برکت این ماه عزیز و مدد سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) شما و همه جوانان این مرز و بوم عاقبت بخیر شوند و بر مشکلاتشان فائق آیند...

یا حق

سلام بزرگوار
شرمنده ام نکنید٬شما دعا کنید اولا مسیر رو درست انتخاب کنم و بعد از ان مسیر حق منحرف نشم و بتونم دوستانم رو به راهم دعوت کنم.
ان شا الله
در پناه حق

مهرگان جمعه 27 آذر 1388 ساعت 23:57 http://bandarmehr.blogfa.com/

سلام

نیم قرنی بیش از حجة الوداع نگذشته است و هستند هنوز ده ها تن از صحابه ای که در غدیر خم دست علی(علیه السلام) را در دست پیامبر خدا دیده اند و سخن او را شنیده که:من کنت مولاه فهذا علی مولاه...

اما...

سلام
اگر خواص امری( صحیح) را که تشخیص دادند به موقع عمل کنند٬تاریخ نجات پیدا می کند و دیگر حسین بنعلی ها به کربلا کشانده نمی شوند.

خوده خودم شنبه 28 آذر 1388 ساعت 14:29 http://www.khodamokhodam.blogsky.com

اولا تسلیت
دوما محتاجم به دعات...

سلام
تو هم منو دعا کن.باشه؟

ونوس شنبه 28 آذر 1388 ساعت 16:03 http://trytowrite.blogsky.com

واقعا زیبا بود...
التماس دعا

:)
همچنین...

مهرداد شنبه 28 آذر 1388 ساعت 16:08 http://manam-minevisam.blogsky.com

ورود به این ماه رو به شما تسلیت میگم.

التماس دعا

به همچنین
التماس دعا
یا علی

ع.ر.وطن دوست شنبه 28 آذر 1388 ساعت 20:31

سلام!
من که همه رو در هاطر دارم، دعا گوی شما هستم!
دعا کنید برای وارث این دین
دعا کنید برای راست گویان
دعا کنید برای مریضها ، برای مریض دلها
دعا دعا دعا

یا علی

سلام
ممنونم اقای وطن دوست
اگر قابل باشم حتما...

یا علی

رستگار شنبه 28 آذر 1388 ساعت 22:02 http://technicalortopedi.blogfa.com

سلام س-ف عزیز
فرصت ها غنیمت اند!
پس تو این محرم همدیگرو فراموش نکنیم...
خدا وکیلی من که خیلی به یادتونم...

یا حسین

سلام عزیز
ممنون
منم به یادتون هستم
یا علی

س.ح یکشنبه 29 آذر 1388 ساعت 10:23

سلام..
خیلی محتاجیم به دعا خانوم خانوما
به روی چشم ..شما هم ما رو..
راستی اپ هستم..

سلام
اگه لایق باشم حتما
میام پیش ات عزیز.

ثمین یکشنبه 29 آذر 1388 ساعت 17:54 http://fardai-behtar.blogsky.com/

سلام......یلدات مبارک.....

سلام
ممنون

yashar دوشنبه 30 آذر 1388 ساعت 19:27 http://www.eramkala.com

سلام خوبی مرسی از مطالب خوبت .قالب وبلاگت هم زیباست در خدمتت هستم خواستی به منم سر بزن

سلام
ممنون

نیما۱۳۹۴ دوشنبه 30 آذر 1388 ساعت 20:42 http://www.nima1394.blogfa.com

این حسین کیست که عالم همه دیدانه ی اوست

...
التماس دعا

yashar دوشنبه 30 آذر 1388 ساعت 21:51 http://bit.ly/67w8Iq

سلام خوبی مرسی از مطالب خوبت .قالب وبلاگت هم زیباست در خدمتت هستم خواستی به منم سر بزن

سلام
ممنون

علی اکبر سه‌شنبه 1 دی 1388 ساعت 00:16 http://hamshahrijavan.blogsky.com

سلام
ایام سوگواری سالار شهیدان آمام حسین (ع) رو تسلیت میگم.
شعر زیبایی بود و امیدوارم محرم و عاشورای امسال از سالهای قبل بهتر و پسندیده تر برگزار شود ..

آمین ..
موفق باشید

سلام
التماس دعا
ان شا الله
یا علی

امین یکشنبه 27 دی 1388 ساعت 14:01 http://elahi-gahi-negahi.blogsky.com/

سلام
باز این بارون اومد و قسمت نظر پرپر شد! ببینید کجا اومدم برای کامنت گذاشتن!☺☻☺☻
...
جلو رو نگاه کنید...کمی جلوتر...آهان، خوب شد! می‌بینید چقدر روشنه؟ پس غصه تاریکی رو نخورید.
یوسف گم گشته باز آید به کنعان غم مخور...

سلام
:)
ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد