نفس

... مژده ای دل که مسیحا نفسی می آید

نفس

... مژده ای دل که مسیحا نفسی می آید

به همین سادگی...

دیروز پری روز بود گویا٬سپیده(خواهرم) اومده بود خونمون.برام فیلم اورده بود. ـ به همین سادگی ... ـ 

راست اش نمی دونم شما هم این فیلم رو دیدید یا نه٬اما به نظر من شخصیت نقش اول زن این فیلم فوق العاده بود.خیلی دوست اش داشتم.به طور سمبلیک مادر بود...زن بود و مظهر لطف و ارامش... 

نمی دونم.شاید شنیدن این حرفا از زبون یه دختر به اصطلاح امروزی.که مثلا دانشجوی این مملکت هم هست خیلی با نرم های اجتماعی نخونه...اما راست اش من نرم های اختماعی رو تو این حیطه اصلا نمی پسندم.من گاه و بی گاه حسرت می خورم٬چون می دونم اگه تمام پتانسیل ام رو هم به کار بگیرم فرسنگ ها با مادرم و امسال او فاصله دارم...حسرت می خورم که به حکم متجدد شدن و روشن فکر بودن٬با شعارهای شیرینی امثال(تساوی حقوق زن ومرد) داریم سنت های شیرینی و که سال ها روابط خانوادگی سالم و صمیمی رو بهمون هدیه داده بود٬از دست می دیم...من می گم حرکت انسان باید همواره به سوی کمال باشه... 

من نه می گم خانوما درس نخونن نه می گم کار نکنن و نه ... 

من فقط می گم برای کسب این کمالات٬داشته هامون رو از دست ندیم.من می گم اگر توانایی بلند کردن دو تا هندونه با یه دست رو نداریم.لا اقل اهم و مهم کنیم... 

جدی٬به نظر شما حیف نیست شخصیت ناز زن ایروونی رو با تمام خصوصیات بدیع اش قربونی کلمه بی رحم تجدد کنیم؟ 

بی شک بهترین گزینه اینه که از خدا توان بهترین شدن تو هر زمینه ای رو بخوایم٬اما اگه این مهم حاصل نشد٬داده های قبلی مون رو مفت نبازیم. 

 

 

پ ن ۱:جدیدترین کتاب مصطفی مستور ـ من گنجشک نیستم ـ رو تموم کردم و مثل همیشه قلم خاص اش رو تحسین کردم. و الان کتابی از شهید دکتر بهشتی رو شروع کردم به اسم ـ حق و باطل از دیدگاه قران ـ . من قبلا هم سعی کرده بودم از ایشون مطلب بخونم اما کتاب انتخابی ام برام خیلی سنگین بود.پس کنارش گذاشتم.اما این کتاب شون عالیه.به دوستان توصیه می کنم اگه وقت دارن یه گریزی بهش بزنن. 

پ ن ۲:ماه رمضان هم گویا کم کم رسیده پشت در خونه هامون.با روی خوش به استقبال اش بریم و از صاحب خونه بخوایم همه اون چیزی رو که نیاز داریم برای این که بهترین باشیم٬در سال اتی بهمون ببخشه و دعای مخصوص کنیم برای اونایی که سعادت روزه داری رو ندارن! (باور کنید اون قدر ها هم که فکر می کنید خود خواه نیستم

پ ن۳:دلم گرفته ...

نظرات 10 + ارسال نظر
بنت الهدی جمعه 30 مرداد 1388 ساعت 21:31

سلام س-ف جان
زن امروز قربانی خیلی چیزهاییکه که به ظاهر و به اسم حقوقش دم می زنند شده..
از این بابت نه تنها زن بلکه جامعه ی انسانی و بنیان خانواده متزلزل شده..
و از این بابت باید حسرت خورد و دردمند بود..

راستی عزیز امثال درسته..خط ششم :)

ممنون بابت معرفی کتاب اگر خدا خواست تهیه میکنم و میخوانم..
عصرهای جمعه برای کسانی که دلشون باهاشه و منتظرند گرفته است و دلگیره..
حلول ماه مبارک رمضان بر شما مبارک
التماس دعا

علیک سلام خانوم
ممنون بابت تذکری که دادی.
ماه رمضان بر شما هم مبارک باشه.
مثل همیشه منو هم دعا کن

301040 جمعه 30 مرداد 1388 ساعت 22:21 http://301040.blogsky.com

1. فیلم رو دیدم. به نظرم زنه بیش از حد دپرس بود. نشاط نداشت.
2. کتاب هم غسبی و غیر غسبی داره!؟ :) :دی
3. حالت خوب شد؟

ج۱:زن سرشار از احساس و عاطفه است٬وقتی کسی احساس و عاطفه اش رو نبینه دچار مرگ تدریجی میشه٬قصه زندگی طاهره قصه مرگ تدریجی اش بود.چه انتظاری ازش داشتی؟
ج۲:نظرت درباره خیانت در امانت چیه؟۷ تا کتاب رو بیار٬امانتی ات رو ببر.
ج۳:فکر نمی کنم٬گویا هنوز درجه حرارت بدنم رو ۳۹-۴۰.شکر

سهیل جمعه 30 مرداد 1388 ساعت 23:49 http://daypic.blogfa.com

سلام.

فیلمو ندیدم...پس نظری روش ندارم.
توی خرید فیلم و دیدن اون وسواس خاصی دارم...با مطالبی که گفتین بهتر می بینم بگیرمش ...
امیدوارم بهتر بشید.

التماس دعا.

یاعلی.

سلام.یه نکته رو بهش توجه کنید.من یه دخترم و با علایق دخترونم این فیلم و دیدم و با همون علایق ازش تعریف کردم.
اگر وسواس خاصی تو انتخاب فیلم دارید٬بیشتر تامل کنید!
:)
ممنون بابت دعای خیرتون
در پناه علی

سلام!
خدا صحت بده!
خوب نشدید هنوز؟


زن و مرد اگه بدونن قراره چی بشن و چی بدردشون میخوره و بدونن اون چیزی که واقعا بدردشون میخوره چیه دیگه اینهمه در گیری ندارن! و اسیر دست این مکتب و اون مکتب(فمنیسم) نمیشن!

یا علی

علیک سلام٬ممنون
ان شا الله به لطف خدا و دعای خیر دوستان بهتر می شم.

متاسفانه مشکل فراتر از این حرفاست٬فکر می کنم اکثرا می دونیم چی خوبه ولی غافل ایم...
در پناه علی

زهرا سادات - zdB شنبه 31 مرداد 1388 ساعت 17:59 http://zshejazi.blogfa.com/

سلام عزیزم.
ممنون که مرتبا به وبلاگ من سر میزنی و کامنت میذاری.
راستش هر سری که من میام اونجا انقدر کار داریم که خیلی وقت نمی کنیم به کارای متفرقه ای که دوست داریم برسیم.
۳۰۱۰۴۰ رو هم با اینکه عمه های آقا احسان اومده بودن خونشون قرار گذاشتیمکه قبل از برگشتشون ببینیمشون.
الان هم آقا احسان خونه ی ماست؛انشا الله دهه ی سوم ماه رمضون من میام اونجا.
سعی میکنم باهات یه قرار بذارم.
منم حالتو از ۳۰۱۰۴۰ گرفتم و....
راستی ؛ بهت تبریک میگم بابت وبلاگت ..اما خوب راستشو بخوای مطالبت رو هنوز فرصت نشده بخونم.لنشالله هر موقع وقت داشتم همه رو میخونم.
دوست دارم
برات دعا میکنم
شاد شاد شاد
التماس دعا
یا علی
زهرا سادات

سلام
ممنون که اومدی
ان شا الله هر جا هستی خوب و خوش باشی٬همین کافیه
در پناه علی

مهرگان شنبه 31 مرداد 1388 ساعت 23:54 http://bandarmehr.blogfa.com/

سلام س .ف جان خوبی؟
عبادات قبول باشه
خوب خوشحالم که یخ هر دوتامون شکست!

شکاف نسلها زیاد شده و...
در این ماه مبارک برای ما هم دعاکنید.
حول حالنا الی احسن الحال...

راستی لینکتون میکنم که خمون کلا آب شه !!
قربانت

سلام عزیز٬ممنون بابت مهربونی هات
دعات می کنم٬دعام کن.باشه؟
:)

مهرگان شنبه 31 مرداد 1388 ساعت 23:55 http://bandarmehr.blogfa.com/

اصلاح شود : یخمون آب شه!!

ونوس یکشنبه 1 شهریور 1388 ساعت 01:22 http://trytowrite.blogsky.com

من فکر میکنم زن ایرانی فقط باید طوری زندگی کنه که دوست داره باشه حالا چه با حفظ اون ارزشها و چه با از دست دادنشون..
همین که آدم حس کنه آزادی انتخاب داره خودش خیلی ارزشمنده...

بیا اصلا کاری به زن ایرونی نداشته باشیم٬اگه تو دنیا هر کی هر جوری که دوست داره زندگی کنه٬چه با حفظ ارزش های اون جامعه چه با زیر پا گذاشتن اش...سنگ رو سنگ بتد می شه؟
اانسان می تونه اونجا زندگی کنه؟خودمونیماااا یه ریزه شبیه جنگل میشه!
من که می ترسم تو اون جامعه زندگی کنم!
:دی
در ضمن کاش اگه باز بهم سر زدی یه تعریف کوچولو از ازادی بهم بدی.
قبول؟

301040 یکشنبه 1 شهریور 1388 ساعت 15:01 http://301040.blogsky.com

ما بی صبرانه منتظر نوشته ی بعدی هستیم!

امین یکشنبه 1 شهریور 1388 ساعت 15:33

سلام س.ف
برگشتم از سفر اگه "برگشته" باشم.فکر دیگه بدونید کجا بودم.
...
تو هم گول خوردی؟!!! این ویروسیه که دامن همه رو می‌گیره! بخوای نخوای گیرش می‌افتی!
خیلی خیلی مبارکه، امیدوارم هر وقت که اینجا سر می‌زنم مطالب زیبایی رو ازت بخونم.
من هم فیلم رو ندیدم که نظر بدم، پس انشاالله نوشته بعدی که به قول 301040 خیلی منتظرشیم!
با اجازه لینکت می‌کنم

یامجیر

سلام
ممنون بابت لطف تون
یا ستار

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد