نفس

... مژده ای دل که مسیحا نفسی می آید

نفس

... مژده ای دل که مسیحا نفسی می آید

افطاری

سلام دوستان.

یه مقدار قابل توجهی خسته ام.اخه از صبح همراه بقیه بچه ها کلی کار کریم.یه عالمه سبزی خوردن پاک کردیم.ظرفایی رو که فقط سالی یکبار از تو گنجه میاد بیرون رو شستیم.خونه رو گرد گیری کردیم.حیاط رو اب و جارو کردیم و کلی کار دیگه...

راستی یادم رفت توضیح بدم دلیل این همه فعالیت چی بوده...

طبق یه نذر قدیمی بابابزرگ من همه ساله شب تولد امام حسن مجتبی(,ع) یه افطاری بزرگ می دن و تقریبا تمام فامیل رو دعوت می کنن.تقریبا می شیم۱۰۰-۱۲۰ نفر.

مهمونی جالبی می شه.گر چه ما اکثر مدعوین رو در طول ماه رمضون چندین بار دیگه هم دیدیم و آخراش دیگه شبیه خاله بازی می شه اما این سفره های افطار همیشه برای من یه لطف خاصی داشته ...

تو این محافل همیشه به لطف بزرگای مجلس یادی از گذشتگان می شه...پدر بزرگ همیشه قبل از جمع شدن سفره کلی دعا می کنن و همه آمین می گن...

اگه مناسبت خاصی مثل  میلاد ائمه هم باشه که عباس اقا دف شون رو میارن و حال و هوای مجلس رو قشنگ تر می کنن.

فردا هم شب تولد امام حسن (ع) و همه مشغول کار و فعالیت هستن که این مهمونی هم به نحو احسن برگزار بشه ...

جای همتون رو خالی می کنم 

 

چند وقت پیش وقتی با بچه ها می رفتیم اردوی جمکران توی راه خانوم افشم سوال خوبی رو وطرح کرد که منم بد ندیدم اون سوال و برای شما عزیزان هم مطرح کنم.

ایشون می گفتن: به نظر شما دلیل اینکه اسلام انقدر به صله ارحام تاکید کرده چیه؟چرا ما باید خواه  ناخواه مقداری از وقت مون رو صرف دیدار از فامیل و اشنا بکنیم؟

مخصوصا تو دوره زمونه ماها که انقدر مردم مشغله و گرفتاری دارن که فرصتی واسه این کارا باقی نمی مونه...

بعضی اوقات هم هست که ما با بعضی از افراد فامیل مشترکات فکری و منشی نداریم و این مهم ارتباط رو سخت تر می کنه...

جدی چرا انقدر اصرار بر این کار شده؟

امشب که می خواستم  این مطلب و براتون بنویسم یه سری به کتاب نهج الفصاحه زدم تا حساب کار کمی بیشتر دستم بیاد.

واقعا جالب بود.

به این چند تا حدیث یه نگاهی بندازید. 

 

پنج چیز است که خداوند در کیفر انجام دهنده ان تعجیل دارد: ستم.خیانت.بدرفتاری با والین.قطع صله رحم و حق نشناسی.

 صله رحم عمر را افزون کرده ومرگ بد را دفع می کند.صدقه پنهانی است و غضب الهی را فرو می نشاند و شهرها را اباد می کند.

گناهی مانند قطع رحم.خیانت و دروغ که پروردگار متعال به غیر از عقوبت اخرت مرتکب ان را در این دنیا نیز کیفر می دهد.ثوتب ÷یوند با خویشاوندان زودتر از همه اعمال خوب می رسد تا جایی که اگر خاندانی بدکار باشد.اما با هم باشند.دارایشان زیاد می شود و تعدادشان بیشتر می شود.

خویشاوندی٬رشته ای از جانب خداوند رحمان است.هر کس صلهی رحم کند٬خداوند نیز او را پیوند می دهدو هر کس که صله رحم را قطع کند خداوند نیز او را  قطع می کند .  

 

بله و هزاران حدیث دیگر.

جدا.به نظر شما دلیل این همه تاکید چیه؟

ما اون شب از بچه ها جواب های جالبی شنیدیم.اما دوست دارم نظر شما دوستان رو هم در این رابطه بدونم. 

به نظر من یکی از دلایلی که انقدر به این مقوله سفارش شده اینه که اعضای فامیل رو ما بر اساس سلیقه شخصی و علاقه مون خودمون انتخاب نمی کنیم.فامیل یه گروه هست که ما نا خواسته با اون در تعامل قرار گرفتیم.

اگر کسی رابطه خوبی با دوستاش داره.هنر نکرده که...چون خودش بر اساس شناختی که از خودش و علایق اش داشته اون فرد یا افراد رو به دوستی برگزیده اما فامیل یه گروه مشخص که ممکن توش هر جور ادمی با هر جور خصوصیت رفتاری وجود داشته باشه...

به نظرم این یه تمرین ه.برای اینکه یاد بگیریم با هر جور ادمی ارتباط برقرار کنیم حرفاشون رو بشنویم و حتی کمک شون کنیم.

اگه ما بتونیم روابط و تعاملات مون رو در این گروه کوچیک خوب مدیریت کنیم حتما تو اجتماع بزرگ تر هم موفق تر عمل می کنیم.

تو فامیل ادم خوب هست.ادم بدم هست.ادم مهربون و دوست داشتنی هست.ادم نچسب و بد اخلاق هم هست.

خدا گقته تو باید با همشون کنار بیای.یه رابطه کاملا مسالمت امیز برقرار کنی...

جالبه نه؟جدی جدی اگه بتونیم این تمرین رو خوب انجام بدیم.خیلی از مشکلاتمون تو جامعه هم بهبود پیدا می کنه به نظرم.

این ممکنه یکی از فایده هاش باشه.که به ذهن من رسیده. 

منتظرم نقطه نظر های شما عزیزان رو هم بشنوم.

 

در پناه حق 

 

پ ن:این مطلب یه جور دیگه بود اول اش. اما اون پست به دلایلی غیب شد.مجبور شدم دوباره بنویسم اش.حتما صلاحی توش بوده... 

اما واسه من تنبل که تایپ دوباره اش یه ریزه سخت بود.

نظرات 20 + ارسال نظر
[ بدون نام ] جمعه 13 شهریور 1388 ساعت 00:07 http://iraneazad88.blogsky.com/

سلام عالی بود بیا به ما bbc فارسی سر بزن در ضمن اگه از مطالب خوشت آمد روی تبلیغات کلیک کن در ضمن اگه خواستی پولدار بشی خبرم کن تا یه سایت توپ که خودمم استفاده میکنم معرفی کنم از این کلیکی ها نیست.

301040 جمعه 13 شهریور 1388 ساعت 00:18 http://301040.blogsky.com

آخ جون! مطلب جدید. هنوز نخوندم. از روی حولم اول اومدم کامنت بذارم :)
:دی!!!!

301040 جمعه 13 شهریور 1388 ساعت 00:26 http://301040.blogsky.com

خوب، حالا که کامل خوندم می تونم نظر درست حسابی بدم.
اولا این که خسته نباشین که دو بار کل این مطالب رو تایپ کردین.
دوما این که خسته نباشین این همه سبزی پاک کردین (حتی اگر افراد بد اخلاقی روز رو تلخ کردن ؛) )
سوما... می خوام آیه ای از قرآن مطرح کنم که نظرتون رو زیر سوال می بره. البته خودتون هم می دونین که به خاطر پیش رفتن بحثه که همچین حرفی می زنم و الا چسارت نمی کنم:
سوره توبه (آیه 23)
اى کسانى که ایمان آورده‏اید اگر پدرانتان و برادرانتان کفر را بر ایمان ترجیح دهند [آنان را] به دوستى مگیرید و هر کس از میان شما آنان را به دوستى گیرد آنان همان ستمکارانند

علیک سلام
ممنون.
ببینید به نظرم دوستی با صله رحم فرق می کنه.دوست یه انسان که کاملا به شما نزدیک می شه و بسیار رو شما تاثیر می ذاره.
شما رفت و امدت با دوست بیشتره٬تعامل بیشتری با اون داری...
توجه کنید.احادیث نگفتن شما با افراد فامیل تون دوست باشید.دوستی یه رابطه خیلی حساس و تاثیر گذاره و اصلا لزومی نداره شما از هر قشر و صنفی برای خودتون دوست انتخاب کنید.
به نظرم صله رحم اینجا مقابل کلمه قطع رحم قرار داره و دوستی که شما گفتید مقابل کلمه دشمنی قرار می گیره.
امیدوارم تونسته باشم مفهوم رو منتقل کنم.

ع.ر.وطن دوست جمعه 13 شهریور 1388 ساعت 00:48 http://123tamam.blogsky.com

سلام!
مطلبتون رو خوندم!
نظراتی دارم که متاسفانه چون عجله دارم الان نمیتونم بگم!
اومدم برای عرض ادب
در اسرع وقت میام برای نظر


یا علی

سلام.منم مطلبتون رو خوندم اما چون عجله ای نبود نظرم رو هم گذاشتم.
ان شا الله که خیره
منتظر نظرتون می مونم.
نرید باز حاجی حاجی مکه هااا
:دی

---- جمعه 13 شهریور 1388 ساعت 01:06 http://suyeto.blogsky.com/

سلام ...ممنون . التماس دعا

علیک سلام...خواهش می کنم.اتماس دعا

zdB جمعه 13 شهریور 1388 ساعت 01:31 http://zshejazi.blogfa.com/

سلام.
من اصلا به این موضوع فکر نکردم تا حالا.
از بچگی هم بابا مامانمون با اینکه مشغله ی کاریشون زیاد بوده مارو عادت دادن.خود من هم که کلا مهمانی دادن و مهمانی رفتن رو دوست دارم!توی این رفتو آمدا تا حالا چندین دفعه پیش اومده که بعضی ها که دیدشون نسبت به یه سری موضوعات اشتباه و یا غیر شرعی بوده متوجه رفتار و کارشون شدن و اصلاح شدن!بدون اینکه مستقیما کسی، کسی رو نصیحت کنه!
راستی ما هم هرسال جشن میگیریم و بابا بزرگم سخن رانی میکنه بعد از توی صحبت های ایشون سوال طرح میکنن و به برنده و بازنده جایزه میدیم!

دعا دعا دعا
شاد شاد شاد
یا علی

سلام.
بله.حتما یکی از فایده هاش اینه که شما گفتید.
ان شا الله خدا سایه پدر و پدر بزرگ گرامی تون رو مستدام بداره.
در پناه علی

بنت الهدی جمعه 13 شهریور 1388 ساعت 10:56

سلام س-ف جان
خستـــــــــه نباشــــــــــــید!
به نظرم توجه به صله ی ارحام میتونه این باشه که همه ی خویشاوندان از حال هم مشکلات هم و مسائل هم خبر داشته باشن و برای رفع مشکل از هم دیگه بکوشند
یعنی اینکه فکر میکنم:
خدا این قدر برای یک انسان عزت قائل است که میخواهد
اگر کسی مشکلی یا مسئله ای دارد در این رفت امد ها برای بستگان اون شخص روشن بشه و اگر نیاز به کمک داره همدیگه رو کمک کنند..
این کمک میتونه هرچی باشه حتی آرام کردن یه نفر در موقع مشکلاتش.
چون خویشاوندان نسبت به غریبه ها بهتر میتونن مسائل همدیگه رو درک کنند و احیانا حساسیت کمتری نسبت به دونستن مشکلاتشون توسط خویشان دارند تا غریبه ها
حتی اگر اون غریبه دوستشون باشه!
..
منون از پست خوبتون.
التماس دعا

سلام عزیز
ممنون.
با حرفاتون موافقم.
اما به نظر شما جدا کمک به افراد فامیل انقدر مهم هست که قطع اون معادل دروغ٬خیانت و امثال اون قرار بگیره؟

امین جمعه 13 شهریور 1388 ساعت 12:20 http://elahi-gahi-negahi.blogsky.com

سلام،
خوش به حال‌تون، بزرگ‌ترها همیشه باعث پیوند اعضای فامیل با هم می‌شند.خدا سایه‌شون رو از سرتون کم نکنه
...
سوال خوبی رو مطرح کردید؛ این نشون میده اصل دین متفاوت با چیزی هست که ما فکر می‌کنیم(به نظر می‌رسه ما از کل دین فقط نماز و روزه رو فهمیدیم!).تمام حرف‌هایی که زدید و احادیثی که مطرح کردید فقط و فقط یک چیز رو به ما نشون میده و اون" کرامت انسان" هست.
بعنوان مثال همه‌مون می‌دونیم شکوندن عمدی روزه‌ی واجب چه کفاره سنگینی داره ولی اگه شما روزه‌ی مستحبی گرفته باشی و قبل از ظهر دوستی به شما چیزی تعارف کنه شما می‌تونی بدون اینکه ثواب روزه‌ات کم بشه اون رو بخوری؛دقت کنید! یعنی خدا برای اینکه دوست شما ازتون بابت این مسئله (رد کردن دستش) دلخور نشه این کفاره خیلی سنگین رو برداشته! در حدیث هم داریم که آبروی مومن (اگه اشتباه نکنم) از خانه کعبه بالاتره.کمی به عمق این حدیث توجه کنید.
و هزاران حدیث دیگر که شنیدیم و شنیدید
حالا اقوام و آشنایان یه مرحله از دوستان به ما نزدیک‌ترند چون هم‌خون ما هستند و به نظر من طبیعیه که صله رحم اینقدر ارج و قرب داشته باشه و اگه غیر از این بود جای تعجب داشت!

سلام.بله مسیله ای که مطرح کردید بسیار قابل تامل بود.
ممنون.
فقط به نظرم کرامت انسان تا جایی مورد توجه که از حدود الهی خارج نشه...
یعنی ما برای ناراحتی و خوشحالی دوستمون یا هر انسان دیگه ای نمی تو نیم گناه کنیم.
با این اوصاف٬رابین هود ادم بدی بود؟!

علیرضا جمعه 13 شهریور 1388 ساعت 13:41 http://shadowlessman.blogsky.com/

خوب می نویسی .
برامون دعا کن.
موفق باشی

ممنونم.
محتاج دعای خیر شما دوستان هستم.
یا حق

ع.ر.وطن دوست جمعه 13 شهریور 1388 ساعت 17:54

سلام!
من اومدم! همونطور که قول دادم!خوشبختانه اپ هم نکردید که نظمون روی زمین بمونه!

من با نظر 301040 چندان موافق نیستم!چرا؟
چون دوست برای خودش تعریفی داره! کسی هست که تو اونو برای همنشینی انتخاب میکنی که از هم تاثر میپذیری و در هم ممزوج میشن!حالا این دوست میتونه هر کسی باشه.که در صورت فاسد بودن شما رو هم به فساد میکشن.حال این همنشین میتونه پدر و مادر هم باشه .ولی همیشه به نیکی به پدر و مادر تاکید شده حتی اگر فاسد باشند یا بر شما ستم کنند!
ولی صله به معنی وصل و در اصطلاح به اظهار عطوفت و مهربانی و دلجویی و همینطور رعایت حال دیگران است

همونطور که س-ف گفت دوست سلیقه ای است ولی خویش و قوم تحمیلی! و بهانه ای برای رفت و امد هست .چرا که با این رفت و امد و پی گیری احوال همدیگه بواسطه افراد صالح فامیل ، گمراهان به کجی خود ادامه ندهند.و با ندیدن رفتار صالحان به راه خودشون ادامه بدن!

فردی شیعه از امام صادق علیه‏السلام می‏پرسد: برخی خویشاوندانم خط و تفکر دیگری دارند، غیر از فکر و عقیده من، آیا آنان بر من حقی دارند؟ حضرت فرمود: آری، حق قرابت و خویشاوندی را چیزی قطع نمی‏کند. اگر با تو هم‏فکر و هم‏عقیده باشند، دو حق بر گردن تو دارند: یکی حق خویشاوندی؛ دوم حق اسلام و مسلمانی. همچنین نقل است: فردی خدمت حضرت رسول صلی‏الله‏علیه‏و‏آله آمد و عرض کرد: خویشاوندی دارم که با آنها پیوند می‏کنم و رابطه دارم، اما آنان آزارم می‏دهند، از این رو تصمیم گرفته‏ام آنان را ترک کنم. حضرت رسول صلی‏الله‏علیه‏و‏آله فرمود: آن‏گاه، خدا هم تو را ترک می‏کند!... گفت: پس چه کنم؟ رسول خدا صلی‏الله‏علیه‏و‏آله فرمود: به کسی که محرومت کرده، عطا کن؛ با کسی که از تو بریده، رابطه برقرار کن کسی که بر تو ستم روا داشته، از او درگذرد. هر گاه چنین کردی، خداوند پشتیبان تو خواهد بود.

یا علی

سلام اقای وطن دوست.یادم باشه به لیست صفات خوب تون خوش قولی رو هم اضافه کنم.
ممنون
جدا گل کاشتید.چه قدر قلم تون شیوا و روون ه.من این مطالبی رو که گفتید سعی کردم در جواب کامنت ۳۰۱۰۴۰ بدم.
اما قلم شما کجا و نوشته های من کجا.
تبارک الله.
؛)
۱۰۰٪ با حرفاتون موافقم.
در پناه علی

سهیل جمعه 13 شهریور 1388 ساعت 21:41 http://daypic.blogfa.com

سلام.

ممنون که خبر کردین...
دیشب اومدم مطلبتونو خوندم ولی نظر ندادم تا هم روش فکر کنم و هم با نظر دیگر دوستان آشنا بشم...

دوستان و اقوام درسته که دو گروه جدا محسوب می شوند ولی باید توجه داشت که فاصله ی این دو گروه در بعضی از جاها کمتر از تار مویی میشه.
حالا باید توجه داشت که - در حالت کلی - هر انسانی زمانی که وارد این عالم میشه در بین اقوام خود متولد میشه ( پدر .مادر و دیگران ... ) خود همین موضوع باعث میشه تا اینان سهم و حق بزرگی به گردن شخص داشته باشند چرا که در دوران ضعف و ناتوانی انسان را پشتیبانی کرده اند و برای همین به نوعی صله رحم ویا به تعبیر من قدر شناسی از این گروه واجب شده تا کسی یادش نره که با زحمات و نگرانی های این دسته بوده که تونسته قد علم کنه و به رشد مطلوب برسه...

اما اقوام دورتر ...
ما داریم که حضرت رسول حتی حق و احترام اقوامی که ایشان را از خود رانده بودن ( چهاقوام دور چه نزدیک ) را هم بجا می آوردن...این یعنی چی ؟
خود همین رفتار می خواهد به ما نشون بده که باید در هر حالی و در برابر هر کسی سعی کنیم انسجام خودمونو حفظ کنیم...
حتی اگر از دید ما اون شخص از بدترین خلایق باشه...ما می دونیم که خانواده و به طبع اون اقوام و آشنایان کوچک ترین جامعه شناخته میشن...حال اگر قرار باشه که در بین این جامعه کوچک که خود زیر بنا و ستونهای یک جامعه بزرگتری هستن تفرقه و کدورت و جدایی وجود داشته باشه چطور می توان انتظار داشت که در طبقات بزرگتر جامعه انسجام وجود داشته باشه.
حال اسلام برای اینکه جامعه اسلامی همیشه یکدستی و پیوستگی خودشو بتونه حفظ کنه این موضوع را مطرح کرده و به طور مستقیم و یا غیر مستقیم خواسته که نسبت به زحمات اطرافیان قدر شناس باشیم و به واسطه ی آن بتوانیم انسجام و یک دلی خود را حفظ کنیم و کوچکترین روزنه ها را برای نفوذ غیر ببندیم.

راستی خسته نباشین...پذیراایی از ۱۲۰ نفر کار ساده ای نیست...
مجددا میگم که قلم روان و ساده ای دارین.

التماس دعا.

یاعلی.

سلام.ممنون که وقت گذاشتید.
استفاده کردم.
الان که دارم جواب کامنت شما رو می دم تقریبا مهمون ها رفتن و فقط نزدیکان درجه یک موندن.
من هم فرصت و مغتنم شمردم که به خونم یه سری بزنم.
خدا رو شکر
امشب هم به بهترین نحو سپری شد.
ان شا الله که خدا قبول کنه.
در پناه علی

سهیل جمعه 13 شهریور 1388 ساعت 23:07 http://daypic.blogfa.com

سلام.

توی خونتون حسابس گردوخاک به پا شده...
ان شا الله که خدا قبول کرده...

التماس دعا.

یاعلی.

سامان شنبه 14 شهریور 1388 ساعت 02:49 http://www.tooti-khoshavaz.blogfa.com

سلام
به نظر من
روابط دوستانه و صمیمانه با آشنایان یا خویشاوندان برای زندگی بهتر لازمه چون اگه با دیگرون رفت و آمد نکنی بیشتر در این دنیا که آدمای عجیبو غریب داره غصه میخوری ولی با سر زدان به دوستان و گفتن و خندیدن کمی از این دلتنگیها فراموش میشه
همین

ممنونم که بهم سر زدی

سلام
ممنون از حضورتون
فقط یه مشکلی پیش می یاد.با حساب حرفای شما اگه با دوستامون دوست باشیم.کافیه دیگه؟
تمام نکته هایی رو که اشاره کردید رو یه دوست هم انجام می ده.
اما گویا اسلام یه ریزه بیشتر ازمون خواسته!
:)

امین شنبه 14 شهریور 1388 ساعت 12:12 http://elahi-gahi-negahi.blogsky.com

آره،
من هم منظورم کرامت مومن بود.فقط یک نکته‌ی ظریف:ما نمی‌تونیم راجع به مومن بودن و حتی برعکس بی‌دین بودن کسی اظهار نظر کنیم.دوستی در دانشگاه دارم که اصلاً اهل مذهب نیست. یک روز بغل دست من سر کلاس نشسته بود و من دیدم داره چرت میزنه.ازش پرسیدم دیشب نخوابیدی؟ میدونید چی جوابم رو داد؟ از اون روز با خودم عهد کردم به هیچ عنوان حتی در مورد تابلوترین (!) افراد اظهار نظر این چنینی نکنم.
گفت: اذان صبح که شد از خواب بیدار شدم.همش داشتم فکر می‌کردم که خدا، درباره من چی فکر می‌کنی؟من بنده خوبی برات هستم یانه؟خدا...
باید خیلی مواظب بود

بله.اشاره صحیحی بود.هیچ کس حق نداره با توجه به ظاهر کسی حتی تو دل اش هم قضاوت کنه.چه برسه به اینکه با اطلاعات کم نتیجه گیری کنه بعد هم با دیگرون در میون اش بذاره.
که متاسفانه ایرانی ها تبحر عجیبی در این امر دارن.
ان شاالله خدا کمک مون کنه.

لیلا شنبه 14 شهریور 1388 ساعت 13:57 http://www.rittta.blogsky.com

سلام
راستش در مورد کاهش اعتماد به نفس یه سری مطالبی هست که ان شاءالله دوستان باید خودشون بهش برسن.
در ضمن درکت میکنم دوباره نوشتن یه مطلب واقعا سخته واسه خودم هم پیش اومده. و دیگه اینکه قدر این افطاری ها و دور هم جمع بودنا رو بدونید .

سلام
ممنون عزیز که بهم سر زدی.
بله٬به دوستان با اعتماد به نفس کاذب هر چه قدر هم بخوای کمک کنی که به حالت عادی برگردن.خودت رو خراب کردی.
یکی از اعضای گروه مذکور می گفت : من خوبم٬هر کسی هم که غیر این می گه (ببخشید ببخشید!) خودش بی شعوره!
بعدشم با یه حالت خاصی می گفت: حیف!طفلیا.نمی فهمن.اخییی!
:0
واقعا عجیبه
ان شا الله خدا تو اون ماه عزیز بیش از ÷یش هدایت مون کنه.

مهرگان شنبه 14 شهریور 1388 ساعت 15:26 http://bandarmehr.blogfa.com/

سلام
خوب هستی؟ میلاد امام عزیز(ع) رو تبریک میگم
راستش من هم کمی تا قسمتی با جناب۳۰۱۰۴۰ موافقم .
خدا خودش میگه فقتی رابطه باعث مفسده میشه بهتره ازش چشم پوشی کرد !!

و این مسئله زیاد هم ارتباطی به تفاوت تفکر و خط مشی اعضای خانواده نداره !!
موفق باشی

سلام خانوم.
ممنون ام عزیز.عید شما هم مبارک باشه.
فونت پست جدید چه طور بود؟خوبه؟یا بزرگ تر بنویسم؟
ـــــــــــــــــــــ
۳۰۱۰۴۰ هم نظری دارن برای خودشون.اما من با نظر اقای وطن دوست بسیار موافق ترم.

پیروز باشی و سر بلند٬مدیر موفق شرکت HOT CHOCOLATE
:دی

بنت الهدی شنبه 14 شهریور 1388 ساعت 18:16

سلاه
بله خب...به نظرم مهمه !
حتی حضرت علی (ع) بین فاصله ی ضربت خوردن تا شهادتشان
وصیتی که فرمودند در مورد صله ارحام هم سفارش اکید فرمودن!
". ارحام و خویشاوندان را از یاد نبرید، صله رحم کنید که صله رحم حساب انسان را نزد خدا آسان مى‏کند."

یا علی
التماس دعا

سلام دوست خوب.
بله دقیقا امثال این احادیث و موقعیت خاص مطرح شدن شون هست که وادارم کرده یه مقدار دقیق تر به مسایل نگاه کنم.
اما متاسفانه امروزه حتی تو قشر مذهبی جامعه هم شاهد کمرنگ شدن این روابط هستیم...

در پناه علی

بنت الهدی شنبه 14 شهریور 1388 ساعت 18:17

ببخشید.. سلام!

سهیل یکشنبه 15 شهریور 1388 ساعت 00:27 http://daypic.blogfa.com

سلام.
با تقلید کورکورانه به روزم ...

ع.ر.وطن دوست شنبه 21 شهریور 1388 ساعت 00:27

سلام!
ممنونم از تعریفتون :)
یا علی

سلام.
قابل شما رو نداشت.
در پناه علی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد