نفس

... مژده ای دل که مسیحا نفسی می آید

نفس

... مژده ای دل که مسیحا نفسی می آید

روز قدس

از اتوبوس پیاده شدیم... 

هنوز چند قدمی به سمت میدوون ولی عصر نرفته بودیم که با گروه عظیمی از گارد ویژه ای ها با اون هیبت خاص شون رو به رو شدیم. 

جل الخالق!اینا دیگه اینجا چی کار می کنن؟!مگه امروز روز قدس نیست؟! 

تو بهت و حیرت دیدن این ادمای عجیب و غریب بودم که دیدم یه عده ادم سبز پوش دارن به سمت ام میان و مرتب شعار می دن... مرگ بر دیکتاتور!  

صحنه ها خیلی شبیه عکسا و فیلم هایی بود که تو این چند وقت اخیر دیده بودم...خانوم ها با سربند و مچ بند سبز٬که دوش به دوش اقایون سبز پوش حرکت می کردن...جمعیت زیاد و زیاد تر می شد... 

دست من یه پوستر از امام بود که جولوش عکس مسجد الاقصی بود... 

از تو جمعیت یکی پوستر رو از دستم قاپید و پاره اش کرد...از تعجب داشتم شاخ درمی اوردم! 

اخه چرا؟!درگیر این فکرا بودم که٬جمعیت شروع کرد به دویدن...هر کس به طرفی...ترسیدم... 

چی شد؟ 

گویا پلیس می خواست مردم رو متفرق کنه... 

ن ـ کاظمی گفت: بیا بریم تا با باتوم نزدن تو سرمون... 

از شلوغی ها فاصله گرفتیم...وارد اولین خیابون شدیم....روحانی بالای وانت داد می زد: یا ایها المسلمون! اتحدوا اتحدوا... خانوم کاظمی گفت : یا ایها الایرانیون اتحدوا اتحدوا... 

ااااا٬باز هم موج سبز...این گروه بیشتر بودن...باز سرباز٬باز پلیس... 

نرگس گفت: بیا بریم.به نماز نمی رسیم هااا... 

رفتیم...میدون فلسطین بعدش هم خیابوون قدس... 

سجاده هامون رو پهن کردیم واسه نماز...یه عالمه اقاهای مختلف اومدن حرف زدن٬بعدش هم رییس جمهور منتخب...خیلی حرف زد!خیلی!فکر کنم بیشتر از دو تا خطبه شد...باز هم هولوکاس و امریکا وصهیونیست و...(یه حرفی زد که من راست اش نفهمیدم یعنی چی؟بگذریم!) 

حرفاش که تموم شد یه بارون ناز اومد...خیلی ها کلی قربون صدقه اش رفتن... 

اما من هنوز یکی از خمله هاش تو ذهنم زنگ می زد...اونا (امریکا)دروغ می گن...یاد کلیپ های نود سیاسی افتادم... 

خطبه های اقای خاتمی رو گوش دادیم...بعد نماز و...خیابون های کثیفی که پر شده بود از بی فرهنگی بچه مسلمون های ایرانی... 

روزنامه ها و تراکت هایی که دست مون بود رو تقریبا یه ربعی دور بردیم تا سطل زباله پیدا کردیم... 

اما دور بودن سطل زباله هم نتونست قانع ام کنه که مردم...خدا رو شکر کردم که نزدیک دانشگاه تهرانیم... 

موقع برگشت مردم می گفتن: عشق فقط عشق علی      رهبر فقط سید علی 

 

 به طرز عجیبی اولین اتوبوسی رو که دیدیم روش نوشته بود : چیذر 

سوار شدیم..رسیدیم هفت تیر...باز یه عالمه موتور سوار...یه عالمه پلیس.... 

 ساعت ۴ رسیدیم خونه... 

ان شا الله خدا قبول کنه... 

 

 پ ن۱:خوندن کتاب دا خیلی به من تو درک وضعیت فلسطینی ها کمک کرد.  

پ ن۲:نمی دونید شهید مطهری تو کدوم کتابشون درباره قدس و فلسطین صحبت کردن؟  

پ ن۳: من از سیاست هیچی نمی فهمم...راست اش شاید نمی خوام هیچی بفهمم...پس متن بالا رو خیلی جدی نگیرید.هستن وبلاگ نویس هایی که سرشون درد می کنه واسه تحلیل کردن...علاقه مند بودید برید اونجا...  

پ ن۴ :اخرین افطاری...امشب٬خونه عمه زهره  

 

                                                                                                                             

  ۵

نظرات 9 + ارسال نظر
یاسی جمعه 27 شهریور 1388 ساعت 17:05 http://nafaasgir-311.blogsky.com

سلام عزیزم
وبلاگت جالب بود
ممنون میشم منو با اسم یاس سپید لینک کنی
بعد خبر بده با چه اسمی لینکت کنم
ممنون

سلام
ممنونم
اما وبلاگ شما در بلاگ اسکای موجود نیست!

سهیل جمعه 27 شهریور 1388 ساعت 17:32 http://daypic.blogfa.com

سلام.

چون آدم سیاسی نیستم و اصلا به سیاست علاقه ای ندارم پس چیز خاصی برای گفتن یا نظر دادن ندارم....
ولی برای نماز جمعه...خدا قبول کنه...خیلی دلم می خواست که باشم... ولی نشد...

چرا از ۳۰۱۰۴۰ درباره استاد شهید نمی پرسین...ایشون حتی از خود استاد هم بهتر می دونن که چی نوشتن...
آب در کوزه است ... نمی خواهد که گرد جهان بگردین... ((( راهنمایی از این بهتر ... )))

التماس دعا.

یاعلی.

سلام.ممنون
من حتی به سایت شون هم سر زدم + سرفصل تمام سخنرانی هاشون.چیز خاصی پیدا نکردم.
در پناه علی

بنت الهدی جمعه 27 شهریور 1388 ساعت 17:48

سلام
۱.من متاسفانه امروز توفیق نصیبم نشد برم راهپیمایی ...
۲.راستی منم کتاب " دا" رو شروع کردم ...واقعا عالی!
3.متاسفانه نمی دونم این شهید بزرگوار در کدوم کتایشون...

4. وبلاگی که در کامنت اول اومده با یه( a) هست
((http://nafasgir-311.blogsky.com/))
ما دیگه ماهر شدیم در این اشتباهاتی که دیگران
در وبلاگشون می کنند:دی
و می تونیم حدس بزنیم که مشکل از کجاست :)

راستی اگه کتابی از این شهید بزرگوار یافتین در موردی که گفتین بی زحمت به منم اطلاع بدین..ممنونم.

سلام
خوشحالم که دا رو شروع کردید.وقتی تموم شد نظرتون رو درباره کتاب بگید لطفا.
ممنون از راهنمایی تون.
راستی دوست خوبم من واسه دوستانی که وبلاگ شون از بلاگفا هست نمی تونم کامنت بذارم!
:(
چشم.اگه چیزی دست گیرم شد حتما

301040 جمعه 27 شهریور 1388 ساعت 19:00 http://301040.blogsky.com

سلام
من متخصص مسائل مطهری نیستم، ولی فکر می کنم توی هیچ کتابی ایشون طولانی به این موضوع نپرداخته.
البته خیلی جاها مطرح کرده، ولی در حد یکی دو صفحه بیشتر نیست.
به عنوان مثال توی حماسه ی حسینی.
ولی اگر دنبال کتاب مستقلی در این باره هستین، من ندیدم.
بهترین چیزی که می تونم در اختیارتون بذارم اینه:
(حتما سایز فونت رو بزرگ کنین تا چشاتون درد نگیره!!)
http://www.daneshju.ir/forum/archive/t-28362.html

سلام
ممنون
صلاح ملک خویش خسروان دانند...

ع.ر.وطن دوست شنبه 28 شهریور 1388 ساعت 00:35 http://www.hekayathamchenanbaghist.blogsky.com

سلام!
من که متاسفانه نرفتم!به دلایلی که شاید قانع کننده نباشه!
افرین به همتتون!

از من میشنوید سعی کنید که از سیاست سر در بیارید. اگر خواستید دلیلش رو بعدا میگم! ولی باید بدونیم!

یا علی مددی

سلام
ببینید٬ نه که هیچیه هیچی ندونم هاا٬نه!
من یه مقداری کتاب خوندم حتی...یه مقدار قابل توجهی اخبار رو دنبال می کنم...تحلیل خبرها رو می خونم و ...
اما هیچ وقت دوسشون نداشتم...
همین یه ریزه ای هم که جلو اومدم به خاطر همین نیاز به دونستن این مسایل بوده...
ممنون

نیما شنبه 28 شهریور 1388 ساعت 00:37 http://www.nima1394.blogfa.com

خوشحالم که سیاسی نیستی. وانوایی که این کارا رو میکنن اگه فرموده ی مولا علی رو آویزه ی گوششون می کردن یه کم منطقی تر بودند.
مولا علی علیه السلام فرمودند:در هنگام بحران و آشوب مانند شتر دو ساله ای باش که نه پشتی نیرومند برای سواری دارد و نه پستانی برای دوشیدن.نهج البلاغه حکمت اول
موفق باشی

من علم حدیث نمی دونم.شاید تو تفسیر این حدیث هر بزرگی چیزی گفته باشه...
اما اگه مفهومی که شما منظورتون بوده صحیح باشه...
شکر
در ضمن ممون که منبع حدیث رو هم ذکر کردید.

بنت الهدی شنبه 28 شهریور 1388 ساعت 18:05

سلام س-ف جان
۱.چشم اگه خدا خواست بعد از تموم شدن کتاب نظرمو می گم به شرطی که شما نظر و برداشتتونو بگین :)
۲.بله بلاگفا کلا باز نمی شه نه مدیریت نه خود سایت ها اگه هم باز شد امکان نظر دهی به سختیه...
۳.ممنون

سلام
چشم.حتما
خوب بلاگ تون رو سوییچ کنید به یه جای دیگه.نمیشه؟

بنت الهدی شنبه 28 شهریور 1388 ساعت 23:39

سلام
نه عزیز ..فکر نکنم بشه..

سلام
اااااا٬چه حیف!!
ایشالا که از این به بعد با ما راه میاد!
:دی

امین دوشنبه 30 شهریور 1388 ساعت 21:13 http://elahi-gahi-negahi.blogsky.com

دلم از اوضاع الآن مملکت گرفته،
جواب امام (ره) و شهدا رو کی می‌خواد بده؟

:(

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد