نفس

... مژده ای دل که مسیحا نفسی می آید

نفس

... مژده ای دل که مسیحا نفسی می آید

۱۰ ماه تحریم!

 

من تقریبا هر دو هفته٬یک کتاب می خوندم...خیلی هم مهم نبود تو چه زمینه ای...کلی واسه خودم شاد هم بودم که٬به به! چه خانومی! 

امروز یه ریزه که فکر کردم٬از کارای خودم خنده ام گرفت.{حالا نمی دونم حکایت ام٬ حکایت     خنده تلخ من از گریه غم انگیز تر است     کارم از گریه گذشته بدان می خندم   بود یا نه!} 

 

من یک انسان ام...یه خالق دارم به اسم الله٬که منو خلق کرده...بعد هم برام یه هدف مشخص کرده...{راستی٬هدف از خلقت ما چی بود؟} برای رسیدن به این هدف هم یه مسیر طراحی کرده...اسم این مسیر رو گذاشته٬دین...یه کتاب راهنما هم داده دستمون...تو این کتاب هر چی که لازم بوده ما بدونیم برای اینکه به این هدف برسیم٬نوشته شده...راه های رسیدن٬خطر های احتمالی تو طول مسیر٬خصوصیات و ویژگی های خودمون و دشمن مون و همه چیزای دیگه... 

بعد از اونجایی که حواس خالق ما به همه چیز و همه کس هست٬ یه سری استاد راهنما هم گذاشته که اگه سوالی واسمون پیش اومد به اونا مراجعه کنیم...تازه٬این استادا خیلی هم مهربون هستن و مثل یه بابای خوب٬همیشه هوای مارو دارن... 

 

به همین راحتی... 

اون وقت من دارم چی کار می کنم؟چرا الکی دور خودم می چرخم؟ اینکه خیلی واضحه! تا من  این کتاب و کامل و جامع نخونم٬نمی تونم جلو برم...حالا هی بشینم کتابای الکی بخونم! 

اخه دختر٬نکه اونا بدن هااا! نه٬ یه اهم و مهم ساده اس! 

باباجون٬من راه دیگه ای ندارم واسه رسیدن به سعادت واقعی! 

باید بفهمم این تنها دستور العمل مطمئنی که من در اختیار دارم... 

به نظر شما تو این شرایط منطقی یه که من فقط هر از چند گاهی بهش سر بزنم و سرسری و طوطی وار بخونم اش؟ 

خوب٬مسلمه که نه! 

فکر کنید به بچه های کنکوری بگن که تنها منبع کنکور امسال فلان کتابه... 

بچه ها با اون کتاب چی کار می کنن؟! به نظر من که حل اش می کنن تو اب و هر روز صبح یه ته استکان ازش می خورن! 

 

اینجوری بود که یه ریزه به خودم اومدم و به مدت ۱۰ ماه خوندن هر نوع کتابی رو برای خودم حرام اعلام کردم! 

و طبق یه برنامه کاملا حساب شده می خوام تمام انرژی مو متمرکز کنم رو این کتاب راهنما! 

در این راستا یه کتاب راهنمای خیلی خوب گیر اوردم که تقریبا در نوع خودش بی نظیره! 

از فردا هم به امید خدا شروع می کنم... 

بسم الله... 

 

 

پ ن۱:کتاب های درسی ام از این قاعده مستثنی هستن...چون قراره این ترم شاگرد اول بشم! 

پ ن۲:برای اینکه زیر حرف ام نزده باشم٬فقط به فایل های صوتی استاد مطهری بسنده می کنم! 

هوراااا 

پ ن۳:دعا کنید مطابق برنامه پیش برم! 

 

۱۹

نظرات 15 + ارسال نظر
نیما جمعه 10 مهر 1388 ساعت 20:48 http://tavoos.blogsky.com

امیدوارم که همیشه موفق باشی !

ممنون ام.

امین جمعه 10 مهر 1388 ساعت 22:03 http://elahi-gahi-negahi.blogsky.com

سلام،
می‌دونید چیه، همین طوری خوندن قرآن خیلی خوبه ولی آدمو به جایی نمی‌رسونه!
من چند وقته تغییر روش دادم، یعنی رفتم سراغ تفسیر.اونهم نه تفسیر کتابی، تفسیر ناطق!
حدود یک سالی هست که با دکتر "محمد علی انصاری" آشنا شدم.فوق العاده است این آدم.از اون کسایی هست که بهشون نظر شده.ایشون هم دکترای ادبیات دارند و هم مفسر بی بدیل قرآن هستند.از اونجایی که چهره‌ای دانشگاهی هستند و مسلط به ادبیات معجون فوق العاده‌ای از این دو درست کردند.کاملاً متفاوت با دیگران!
بعنوان نمونه اون مطلبی که راجع به سوره کوثر اشاره کردم یادتون هست؟ اونو از تفسیر صوتی ایشون آورده بودم.
یه سری به سایت‌شون بزنید،متاسفانه با اینکه در همه جای (از جمله لندن!) دفترشون شعبه داره ولی هنوز در تهران شعبه‌ای نزدند. :(
http://hedayatnoor.org/them.php?xl=cls
باورتون میشه ایشون فقط 45 سال دارند و نزدیک 20 ساله تفسیر میگن!
اگه خواستید می‌تونم چند تا از DVDهای ایشون رو به خانم ولی مراد بدم که بهتون بدند.

سلام
امین خان راست اش نمی خوام همین جوری قران بخونم...تفسیری رو هم که انتخاب کردم با توجه به حال و روزم چیز خوبیه..
اما خوشحال می شم با اقای انصاری هم اشنا بشم...
البته یه ریزه زود به نظر می رسه...
ممنون بابت لطفی هم که دارید.

داود جمعه 10 مهر 1388 ساعت 22:43 http://yaran1388.blogsky.com

سلام
چه تصمیم به جا و جالبی٬ زدین تو خال. انشاالله مصمم و با اراده عملیش کنید. آخر از همه منو هم دعا کنید.

سلام
ممنون از دلگرمی تون...
شما منو دعا کنید
یا علی

shiva جمعه 10 مهر 1388 ساعت 23:48 http://tazegi.blogsky.com

جالبه!
چون منم قراره این ترم شاگرد اول بشم!

ان شا الله
منتظرماااا

سهیل شنبه 11 مهر 1388 ساعت 00:22 http://daypic.blogfa.com

سلام.

خدارو شکر که خیلی زود به - شام آخر - رسیدین...
فقط به همین بسنده می کنم... که چیز بیشتر گفتن از نظر من جایز نیست...

امیدوارم که خدا هر روز توفیق بیشتری بهتون بده...

درضمن شاگرد اول بودن مهم نیست...شاگرد خوب و فهیمی بودن مهمه...

التماس دعا.

یاعلی.

سلام...
ممنون
من همیشه شاگرد خوب و فهیمی بودم٬امسال تصمیم گرفتم علاوه بر اون اول هم باشم...
:دی

سهیل شنبه 11 مهر 1388 ساعت 00:41 http://daypic.blogfa.com

سلام.

اینو که داشتم می خوندم یاد شما و تصمیمتون افتادم...
گفتم براتون بذارم شاید برای شما هم جالب باشه :

--------------------------------------------------------------------

امام صادق (علیه السلام):

اِصْحَبْ مَنْ تَتَزَیَّنُ بِهِ وَلا تَصْحَبْ مَنْ یَتَزَیَّنُ بِکَ.

با کسى مصاحبت کن که به او آراسته شوى، و با کسى یار مشو که به تو آراسته شود.

Be the friend of he who may grace you [is better than you], not of one whom you will grace [you are better than him].

بحارالأنوار: 76 / 267

-------------------------------------------------------------------

التماس دعا.

یاعلی.

سلام
بله٬از همنیشی دوستانی مثل شماست که ادم از این تصمیم ها می گیره دیگه...
یا علی
:)

301040 شنبه 11 مهر 1388 ساعت 00:57 http://301040.blogsky.com

ما که از بازی حذف شدیم :)
خوش بگذره

بازی؟ حذف؟ چه طور؟

س.ح شنبه 11 مهر 1388 ساعت 01:00

سلام س..جان..
دمت گرم..چه فکر حوبی...
بد نیست نکته هاش رو تو وبلاگتون بیارینا....
ممنون...


سلام عزیز
ان شا الله اگه عمری باقی بود٬حتما
یا علی

امین شنبه 11 مهر 1388 ساعت 11:38 http://elahi-gahi-negahi.blogsky.com

سلام دوباره،
هر کسی یه جوری با قرآن ارتباط برقرار میکنه.شما هم ببینید "مسیر اختصاصی" تون چیه.از خدا کمک بخواهید خودش راه رو نشون میده، این هم از رحمت بی منتهاش هست.توی سوره حمد قبل از اینکه صحبتی از انسان به میان بیاد(ایاک نعبد و ایاک نستعین) توی چهار آیه، چهار بار صحبت از رحمت خودش به میون میاره.از این بالاتر ؟

برای ما هم دعا کنید

سلام
ایا نعبد و وایاک نستعین...
ذکری بود که هفته ها ورد زبونم شده بود٬فوق العاده اس!
شما منو دعا کنید
یا علی

نیما شنبه 11 مهر 1388 ساعت 20:58 http://www.nima1394.blogfa.com

سلام
من کتابهای زیادی خوندم ولی باورکن آخرش به حرف شما رسیدم
هیچ کتابی به اندازه ی کتابهای مذهبی روح آدم رو سیراب نمی کنه و البته اگه قران وتفسرش باشه که نور علی نوره

سلام اقا نیما٬ پس بسم الله...
شما هم شروع کنید.
یا علی

یه غریبه شنبه 11 مهر 1388 ساعت 21:43 http://fellow.blogsky.com

سلام
فکر کنم بهترین تصمیم زندگییتان را گرفته باشید.
کاش خدا به ما هم از این توفیق ها می داد. آخه حیفم میاد. اینهمه کتاب دارم نمی تونم ازشون دل بکنم. تنبلیم هم میاد، هم وقت گیره و هم حوصله بر. خدا توفیق بده!
راستی منظورتون از "یاد حرف دکتر افتادم" کدوم دکتره؟

سلام
جالبه٬همیشه ادما فکر می کنن بهترین تصمیم زندگی شون حتما باید یه چیز خارق العاده باشه با چند تا شاخ بالاش!
؛)
اما تصمیمات به ظاهر ساده می تونه تاثیر شگرفی رو زندگی هر کس داشته باشه...
این دکتر یه دکتر فوق العاده دوست داشتنی یه که من کلا تو عمرا فقط ۲-۳ ساعت باهاشون صحبت کردم اما بی شک یکی از معدود ادم های فوق العاده ای هستند که تا به حال تو زندگی ام دیدم.
برخی صفات شون بی بدیل ه!
خدا حفظ شون کنه...

ع.ر.وطن دوست یکشنبه 12 مهر 1388 ساعت 00:28 http://123tamam.blogsky.com

سلام!
توی یه کشتی طوفان زده تا زمانی که دست به یه طناب محکم نبرید،نه برای خودتون میتونید کاری کنید و نه دیگری
چه خوبه این تصمیم
محکمترین ریسمان!
بعد از این میشه موضوعات دیگه رو با این کتاب نقد کرد!
یکی از فیلسوفان معاصر ما هم اگر قبل از خوندن کتابهای "پوپر" تزکیه با قران رو شروع کرده بود، الان بندۀ پوپر نبود و هم وضع آخرتی خودش بهتر بود و هم مملکت ما

انشا...ا که موفق باشید
من هم انشا...ا شروع کنم از چندین منبع بابا و ننه دار کمک میگیرم که سریعتر یه نتیجه برسم
یا علی

سلام
پاراگراف دوم رو بسیار خوب اومدید...
؛)
ممنون٬
به امید موفقیت روز افزون

ونوس یکشنبه 12 مهر 1388 ساعت 01:10 http://trytowrite.blogsky.com

واقعا تصمیم فوق‌العاده‌ایه تبریک میگم...

ممنون عزیزم

مهرگان یکشنبه 12 مهر 1388 ساعت 02:00 http://bandarmehr.blogfa.com/

سلام
انشالله که تمام مصوباتتون بدون کسری بودجه و اعتبارات اجرایی بشه
با آرزوی موفقیت روز افزون
به قول درویش مصطفی یا علی مددی

منم یه خورده آپم

سلام
ان شا الله
میام سر فرصت
یا علی

بهار یکشنبه 12 مهر 1388 ساعت 17:50

سلام
با آرزوی موفقیت

سلام
ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد