نفس

... مژده ای دل که مسیحا نفسی می آید

نفس

... مژده ای دل که مسیحا نفسی می آید

روز دختران

  

فردا روز تولد حضرت معصومه مصادف با روز ملی دختران هست.به این مناسبت متن زیر رو براتون می ذارم. 

من که از خوندنش خیلی لذت بردم.امیدوارم شما هم خوش تون بیاد.  

تنها یادگاری‌ام‌ از بهشت‌

 

هزار و یک‌ اسم‌ داری‌ و من‌ از آن‌ همه‌ اسم‌ «لطیف» را دوست‌تر دارم‌ که‌ یاد ابر و ابریشم‌ و عشق‌ می‌افتم. خوب‌ یادم‌ هست‌ از بهشت‌ که‌ آمدم، تنم‌ از نور بود و پَر و بالم‌ از نسیم. بس‌ که‌ لطیف‌ بودم، توی‌ مشت‌ دنیا جا نمی‌شدم. اما زمین‌ تیره‌ بود. کدر بود، سفت‌ بود و سخت. دامنم‌ به‌ سختی‌اش‌ گرفت‌ و دستم‌ به‌ تیرگی‌اش‌ آغشته‌ شد. و من‌ هر روز قطره‌قطره‌ تیره‌تر شدم‌ و ذره‌ذره‌ سخت‌تر.
من‌ سنگ‌ شدم‌ و سد‌ و دیوار . دیگر نور از من‌ نمی‌گذرد، دیگر آب‌ از من‌ عبور نمی‌کند، روح‌ در من‌ روان‌ نیست‌ و جان‌ جریان‌ ندارد.
حالا تنها یادگاری‌ام‌ از بهشت‌ و از لطافتش، چند قطره‌ اشک‌ است‌ که‌ گوشه‌ دلم‌ پنهانش‌ کرده‌ام، گریه‌ نمی‌کنم‌ تا تمام‌ نشود، می‌ترسم‌ بعد از آن‌ از چشم‌هایم‌ سنگ‌ریزه‌ ببارد.

یا لطیف! این‌ رسم‌ دنیاست‌ که‌ اشک‌ سنگ‌ریزه‌ شود و روح‌ سنگ‌ و صخره؟ این‌ رسم‌ دنیاست‌ که‌ شیشه‌ها بشکند و دل‌های‌ نازک‌ شرحه‌شرحه‌ شود؟
وقتی‌ تیره‌ایم، وقتی‌ سراپا کدریم، به‌ چشم‌ می‌آییم‌ و دیده‌ می‌شویم، اما لطافت‌ که‌ از حد بگذرد، ناپدید می‌شود.
یا لطیف! کاشکی‌ دوباره‌ مشتی، تنها مشتی‌ از لطافتت‌ را به‌ من‌ می‌بخشیدی‌ یا می‌چکیدم‌ و می‌وزیدم‌ و ناپدید می‌شدم، مثل‌ هوا که‌ ناپدید است، مثل‌ خودت‌ که‌ ناپیدایی... یا لطیف! مشتی، تنها مشتی‌ از لطافتت‌ را به‌ من‌ ببخش. 

‌عرفان‌ نظرآهاری‌ 

   

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 

پ ن۱: به همین مناسبت دانشگاه مون برامون یه جشن ترتیب داده بود.به حق که عالی بود. به من کلی خوش گذشت.گروه حنانه رو اورده بودن...کارشون تقریبا شبیه کار گروه شب افتابی بود. 

شب افتابی رو دیدید؟ اون که دیگه معرکه اس! راست اش غریبه که اینجا رو نمی خونه٬من اولین باری که این برنامه رو دیدم باورم نمی شد ایرانی ها هم از این کاراا بلدن! 

بهد از هنر نمایی گروه حنانه٬دکتر تلوری صحبت کرد.خیلی خوشم اومد.برای همین بعد از برنامه رفتم باهاشون صحبت کردم.ایشون هم که علاقه مندی منو دیدن٬ادرس سایت٬شماره دفترشون و حتی شماره موبایل شون رو هم بهم دادن. 

می خوان منو وارد یه گروه بزرگ دانشجویی بکنن که دارن رو موضوع مهدویت کار می کنن. 

 

پ ن۲: تا حالا شده یکی از مهربون ترین و دوست داشتنی ترین افرادی که می شناسید بهتون زنگ بزنه٬بعد شما چند ثانیه با استرس امیخته با ترس موبایل تون رو جواب بدید و با یه صدای بریده بریده بگید : بله؟ 

ـوقتی تلفن رو قطع کردم٬سارا داشت از پله های دانشکده می یومد بالا٬بهم دست داد... 

واااای! س...؟ چرا انقدر سردی؟ انگار خون تو رگات منجمد شده! 

گفتم : هیچی! 

 

پ ن۳: اینم چند تا جایزه برای دخترای اسمونی که این وبلاگو می خونن : 

 

خداوندا کاری کن٬انجام خواهش های پدر و مادرم برایم از خواب ادم خسته شیرین تر و از جرعه ای در کام تشنه گواراتر باشد... 

                                                                           دعای بیست و چهارم صحیفه سجادیه 

 

خوش ترین زندگی برای کسی است که به خاطر او کس دیگری خوش زندگی کند.  

                                                                             امام رضا (ع) تحف العقول ۴۴۸ 

 

دختر برای پدرش مونسی گران بهاست. 

                                                                           پیامبر اکرم کنز العمال۴۵۳۷۴ 

 پ ن۳: هنوز کادوم رو باز نکردم.

 

۳۶

نظرات 12 + ارسال نظر
بنت الهدی دوشنبه 27 مهر 1388 ساعت 22:45

سلام س-ف جان

این روز بزرگو بهت تبریک میگم..

ممنون از هدیه های آسمونیت برای منِ زمینی:)

منم هدیه آوردم:

امام صادق(ع) روایت نموده که پیامبر خدا(ص) فرموده که:
خدای گرامی و بزرگ فرمود:هر که از من درخواست کند و بداند که به راستی من، ضرر رسان و سودبخش هستم خواسته اش را برآورم.


امام صادق(ع)دفرمود:
دعای مسلمان درباره ی برادر غائبش روزی را به سوی دعاگو کشاند و بلا را از او برگرداند و فرشتگان به او گویند:
دو برابر آنچه برای برادرت خواستی از آنِ توست.

امام صادق(ع) فرمود:
هر که برادراندوهمند پریشان حالش را هنگام گرفتاری یاری رساند و اندوهش را زداید و او را در دستیابی به خواسته اش یاری رساند
به سبب این کار هفتاد و دو رحمت برای وحشت ها و هراس های روز رستاخیز از آن او گردد.

یه کتابی تازه به دستم رسیده به نام
"ثواب الاعمال و عقاب الاعمال"
پاداش کیفر کردار
مولف :شیخ صدوق(ره)

اینا رو از این کتاب استخراج کردم.
..
امیدوارم در راه زندگی
هرچه بیشتر در راه حضرت معصومه(س) گام برداریم.

سلام
مبارکا باشه خانوم!
ممنون از هدیه هاتون.
استفاده کردیم.
ان شا الله
یا علی

داود دوشنبه 27 مهر 1388 ساعت 22:57 http://yaran1388.blogsky.com

سلام
روزتون مبارک باشه(گل)
دختر برای پدر یه چیز دیگه ست منکه دخترمو خیلی خیلی دوست دارم. انشاالله خدا شما را برای پدرتون و پدرتون رو برای شما سالهای سال سالم و تندرست نگهداره. خدانگهدار

سلام اقای حیدری
یه دنیا ممنون
ان شا الله خدا دخترتون رو برای شما و شما رو برای دخترتون حفظ کنه...
در پناه حق

س.ح دوشنبه 27 مهر 1388 ساعت 23:23 http://badbadakeabyy.persianblog.ir

سلام..سلام..
دوباره میام عزیزم...چه اشکالی داره
روز شما هم مبارک..
من هم مطلب قشنگ شنیدم که اوردم به عنوان هدیه..
حضرت علی فرمودند.
هرگاه ولادت دختری را به پیامبر مژده میدادند میفرمودند:
دسته گلی است و روزیش با خداوند است..

چه تحوبلی گرفتیم خودمون رو امشب

عزیز دعا یادت نره

سلااااااام!
ممنون!
وااااااای! چه خبره امشب...
ممنون
چشم حتما

امین دوشنبه 27 مهر 1388 ساعت 23:26 http://elahi-gahi-negahi.blogsky.com/

سلام
اومدم این روز رو به شما و همه خانم‌هایی که اینجا سر میزنند تبریک بگم که دیدم شما پیش دستی کردید و یه پست بهش اختصاص دادید.
صمیمانه‌ترین تبریکات ما رو پذیرا باشید.

سلام اقا امین.
ممنون که به یادمون بودید...
حیف که روز پسران نداریم وگر نه جبران می کردیــــــــــــــــم!
؛)

301040 دوشنبه 27 مهر 1388 ساعت 23:31 http://301040.blogsky.com

روزتون مبارک.
کدوم سارا؟ اگر همون همکالسیتون منظورتونه... بقیه ی داستان با سارا چی شد!؟

سلام...
ممنون
بله همون سارا....قراره با هم بریم بیرون.اما می گه بدون اجازه صحیح نیست...

ونوس سه‌شنبه 28 مهر 1388 ساعت 01:46 http://trytowrite.blogsky.com

ممنونم عزیزم
منم این روزو بهت تبریک میگم

خواهش می کنم.
ممنون

ع.ر.وطن دوست سه‌شنبه 28 مهر 1388 ساعت 09:49

سلام!
مگه روز دختر هم داریم؟
نداشتیم از این چیزا!!:دی
پس روز دختر خانم رو به شما و کلیه علیا مخدَرات تبریک میگم!
همون بهتر که روز پسر نداریم!
پدرا که روزش هست بیشتر از جوراب روزی ندارن،چه برسه به ما که هنوز پسریم!:دی

یا علی

سلام!
اااااااا٬اقای وطن دوست حسودی می کنید؟!
؛)
ایراد نداره...
بازم شکر
:دی

ح.ع سه‌شنبه 28 مهر 1388 ساعت 10:47

بیلبوردی قرمز با نوشته ای سفید

روز تمام لیلی ها !

خیلی عالی بود .

اتفاقا امروز جلوی پارک ولی عصر دیدم اش گویا...

لیلی نام تمام دختران ایران زمین است...

یه آشنا سه‌شنبه 28 مهر 1388 ساعت 19:24 http://fellow.blogsky.com

سلام
منم این روز رو به شما تبریک می گم. ایشالا همیشه خانوم یاورتون باشه! یه شعری رو براتون می ذارم فکر می کنم خوشتون بیاد:
بازگرد ای خاطرات کودکی
بر سوار اسب های چوبکی
خاطرات کودکی زیباترند
یادگاران کهن مانا ترند
درسهای سال اول ساده بود
آب را بابا به سارا داده بود
درس پند آموز روباه و خروس
روبه مکار و دزد و چاپلوس
روز مهمانی کوکب خانم است
سفره پر از بوی نان گندم است
کاکلی گنجشککی باهوش بود
فیل نادانی برایش موش بود
با وجود سوز و سرمای شدید
ریز علی پیراهن از تن می درید
تا درون نیمکت جا می شدیم
ما پر از تصمیم کبری می شدیم
پاک کن هایی ز پاکی داشتیم
یک تراش سرخ لاکی داشتیم
کیفمان چفتی به رنگ زرد داشت
دوشمان از حلقه هایش درد داشت
گرمی دستانمان از آه بود
برگ دفتر ها به رنگ کاه بود
مانده در گوشم صدایی چون تگرگ
خش خش جاروی با پا روی برگ
همکلاسیهای من یادم کنید
باز هم در کوچه فریادم کنید
همکلاسیهای درد و رنج و کار
بچه های جامه های وصله دار
بچه های دکه سیگار سرد
کودکان کوچک اما مرد مرد
کاش هرگز زنگ تفریحی نبود
جمع بودن بود و تفریقی نبود
کاش می شد باز کوچک می شدیم
لا اقل یک روز کودک می شدیم
یاد آن آموزگار ساده پوش
یاد آن گچها که بودش روی دوش
ای معلم نام و هم یادت به خیر
یاد درس آب و بابایت به خیر
ای دبستانی ترین احساس من
بازگرد این مشقها را خط بزن

در ضمن آپم...
یا علی

سلام
ممنون
درست حدس زدید.خیلی خوشم اومد
یا علی

شبنم چهارشنبه 29 مهر 1388 ساعت 03:41

:-)
سعیده در همون پست قبل کامنت گذاشتم! :-)

دیدم.
:)

نیما۱۳۹۴ چهارشنبه 29 مهر 1388 ساعت 08:59 http://www.nima1394.blogfa.com

روز دختر بر نوگلان این سرزمین به خصوص شما مبارک باد

ممنون

سهیل چهارشنبه 29 مهر 1388 ساعت 10:51 http://daypic.blogfa.com

سلام.

اول از همه روزتون مبارک...
امیدوارم همیشه شاد و پیروز باشید.

ببخشید که نتونستم زودتر بیام...هاردم سوخت و دیگه حدس ادامه اش سخت نیست...

طفلک پسرا ... بی نام و نشان ...بدون روز ... بی معرفتا حتی یه ته شب هم به ما اختصاص ندادن ...

امیدوارم که همیشه شاد و سر زنده و البته سرد سرد سرد باشین :-)

التماس دعا.

یاعلی.

سلام
ممنون
؛)
چرا سرد سرد سرد؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد