نفس

... مژده ای دل که مسیحا نفسی می آید

نفس

... مژده ای دل که مسیحا نفسی می آید

دانش + جو؟

 

به نظر شما یه دانش + جو چه جوری می تونه درس هاشو پاس کنه؟ 

 

یک دانشجوی با استعداد معتقده در ۳۶۵ روز سال٬روزی برای درس خوندن اش وجود نداره! 

و صد البته برای این ادعای خودش دلایل قانع کننده ای هم داره که فکر کنم شنیدن این دلایل برای شما هم خالی از لطف نباشه... 

 

*هر سال ۵۲ جمعه داره. واضحه که جمعه ها برای استراحت ه... 

روزهای باقی مانده :۳۱۳ روز 

*۵۰ روز تعطیلات تابستونی داریم که همون جوری که می دونید تو اون روزا هوا بس ناجوانمردانه گرم است و درس خواندن بسیار طاقت فرسا! 

روزهای باقی مانده :۲۶۳ روز 

*پزشکا می گن که هر فرد به طور میانگین باید ۸ ساعت تو روز بخوابه٬که در سال می شه به عبارتی ۱۲۲ روز 

روزهای باقی مانده : ۱۴۱ روز 

*۱ ساعت ورزش و پیاده روی هم که لازمه ی داشتن یه بدنه سالمه٬یعنی می شه ۱۵ روز سال. 

روزهای باقی مانده :۱۲۶ 

*۲ ساعت هم برای غذا و هله هوله خوردن...یعنی میشه چه قدر؟ بله٬ ۱۵ روز از سال. 

روزهای باقی مانده :۹۶ 

*۱ ساعت تو روز هم برای مکالمه و مراوده و درد و دل کردن...(یادتون که نرفته؟ انسان موجودی است اجتماعی!) یعنی ۱۵ روز 

روزهای باقی مانده :۸۱ روز 

*در سال حداقل ۳۵ روزش رو امتحان داریم...اساتید محترم هم می گن: روز امتحان نباید درس خوند! 

روزهای باقی مانده :۴۶ روز 

*۴۰ روز هم که تعطیلات رسمی و زمستانی داریم. 

روزهای باقی مانده : ۶ روز 

* حداقل ۳ روز هم تو سال خدایی نکرده مریض می شیم... 

روزهای باقی مانده : ۳ روز 

* یعنی دو روز تو سال با بچه ها سینا و گردش هم نریم؟ 

روزهای باقی مانده : ا روز! 

 

که خوب معلومه دیگه٬اون روزم روز تولدتون ه...کی و دیدید که روز تولدش درس بخونه؟! 

 

پ ن۱: تا نیم ساعت پیش شاگرد داشتم! امروز شنبه است...از همون روزایی که ۸ صبح تا ۸ شب کلاس دارم... 

اما شکر خدا حالم خوبه ( مثال: دانیال جان٬می شه یه لطفی ازت بکنم؟  دانیال یه رب خندید...

پ ن۲: پست والیبال رو که خاطرتون هست؟! 

امروز ۱۰ تا پنجه بالا سر به طور متوالی زدم... باورتون می شه؟! تازه سرویس زدن و ساعد رو هم بلد شدم! 

پ ن۳: این بارون خوشگل هنوز داره می یاد... 

خدا جون شکرت! 

 

۴۷

نظرات 13 + ارسال نظر
301040 شنبه 9 آبان 1388 ساعت 23:59 http://301040.blogsky.com

اول اول!!!!! 7...4
")

تبریک می گم!

سهیل یکشنبه 10 آبان 1388 ساعت 00:21 http://daypic.blogfa.com

سلام.

ممنون بابت تبریکتون...ببخشید که متوجه نشدم...مشکل من نیست از دوزاریمه...شرمنده...

مگر اینکه سال کبیسه باشه یعنی ۳۶۶ روز ...اون وقت بی نوا دانشجو می تونه ۱ روز درس بخونه...

بارون خوبه ولی برف عالیه... اگر الان امین بود دادش می رفت هوا می گفت نهههههههههههه تابستون هم خوبه هم عالی ؛-)

راستی منظورتون سینما بوده یا اسم اون بچه سینا هستش ؛-)

آهان....شما می گید که کی روز تولدش درس می خونه...من بی نوا روز تولدم کنکور داددددددددددددددددم...

التماس دعا.

یاعلی.

سلام
این چه حرفی یه اقا سهیل؟ پیش میاد!

پس تقربا هر چهار سال یه بار دانشجو می تونه درس بخونه!
؛)

برف هم فوق العاده است...مخصوصا اگه شل و گلی نباشه...
واااااای! دلم برف خواست!

سینما!

اخی! چه جالب!

یا علی

حنا یکشنبه 10 آبان 1388 ساعت 00:32

من روز تولدم درس خوندم ( بزرگترین دروغ سال از یک آفریقایی مقیم حومه )
ولی نه واقعآ من برای درس خوندن همیشه بهونه میارم اما نه این قدر حساب شده و دقیق .
حالا جالب این جا که مادر بنده فکر کرده درس خوندن فقط مال کنکور بوده . میگه ولش کن بچم واسه کنکور خیلی خوند حالا بزار استراحت کنه . جان شما س.ف جان ۲ ساله دارم استراحت می کنم . خستگی اش هنوز تو جونمه . ( بازم دروغ ) . در س کجا بود درسای ما همش آب دوغ خیاره . به قول دوستان البته .....

خدا مادرتون و براتون حفظ کنه...
:)

301040 یکشنبه 10 آبان 1388 ساعت 01:25 http://301040.blogsky.com

توی قسمتی که در مورد خوردن و هله هوله نوشتین اشتباه محاسباتی دارین. روزی دو ساعت نمی شه 15 روز در سال.

خدا جون شکرت!
:-ا

301040 یکشنبه 10 آبان 1388 ساعت 01:26 http://301040.blogsky.com

راستییییی!!!
فهمیدین که حق گو سیبیل داره!؟
:)
به خدا انقدر خوشحال شدممممممممم!!!!!!!!!!!!!!!!!!

اولا که سیبیل حق گو داره نه حق گو سیبیل!
ثانیا٬من خیلــــــــــــــــــــــــــــی زود تر از شما می دونستم!

ثالثا: هیچ خبری تو چند وقت اخیر انقدر خوشحالم نکرده بود...
وقتی این خبر و شنیدم یاد این حدیث امام حسین (ع) افتادم:

چه قدر احمق اند اون کسایی که فکر می کنن با مسیر نادرست (گناه) می تونن به مقصد برسن! ( نقل به مضمون)

ان شا الله که عاقبت به خیر بشن.

فاطمه یکشنبه 10 آبان 1388 ساعت 06:20 http://ghazal2005a.persianblog.ir

سلام

اوووه ه ه ه ه .... واقعا ساحت مقدس دانشجو از درس خوندن و این سوسول بازی ها مبراست ... ما که دیگه دانشجو نیستیم ولی انگار هنوزم ساحتمون از این سوسول بازی ها نمی تونه دربیاری ... خدا آخر عاقبتم رو به خیر کنه شما حداقل بهونه داری که دانشجویی و از این حرف ها مبرا !!! ما چی ؟

سلام ؛)

فاطمه یکشنبه 10 آبان 1388 ساعت 06:21 http://ghazal2005a.persianblog.ir

مثل اینکه امضا یادم رفت
روزگارت باد شیرین !شاد باش

ممنون

نیما۱۳۹۴ یکشنبه 10 آبان 1388 ساعت 08:29 http://www.nima1394.blogfa.com

سلام دوست جون خوبی.
ایشالا همیشه گل لبخند روی لبات باشه
می دونی چیه تقصیر ماست که اومدیم روی کره ی زمین باید می رفتیم کره ی زحل یا مشتری یا یه جایی که تعداد روزهای سالش بیشتر باشه و اینطور دانش + جون های محترم وقت کم نیارن.
آبشار هم بکوب خیلی کلاس داره. سرویس پرشی هم تمرین کن با کلاستره

سلام اقا نیما
شکر خدا٬خوبم
ممنونم...واقعا گل گفتید...من اخیرا زیاد از خدا می خوام که روزا رو که کم طولانی تر بکنه مگر من برسم به کارام! ۳۵-۳۶ ساعت باشه من راضی ام!
؛)
بابت نکات اموزشی هم ممنون!

الهه یکشنبه 10 آبان 1388 ساعت 09:25 http://hazrateeshgh.blogsky.com/

سلام
من تازه وارد دنیای مجازی شدم خوشحال میشم پیشم بیایی
شاد زی

س.ح یکشنبه 10 آبان 1388 ساعت 09:45 http://badbadakeabyy.persianblog.ir

سلام..
خوب پس با این حساب اون دانشجوهایی که درس میخونن از نوع دانشجوهای بی استعدادن...دی

راستی در مورد جوابی که داده بودین تو پست قبل.. ما بیشتر

سلام..
به به! گل گفتی خانوم!
:دی

ما بیشتر تر!
؛)

یه آشنا یکشنبه 10 آبان 1388 ساعت 10:02 http://fellow

سلام
ولی برنامه من خیلی با این برنامه متفاوته...
پس چه جوریه که تا حالا زنده ام؟؟؟
حالتون هم که واقعا عالیه!!! اینقدر به خودتون فشار نیارین...

سلام!
فکر کنم باید دانشمندان یه سری تحقیقات رو شما انجام بدن!

فشار؟! ذغال سنگ با تحمل فشار خیلی زیاده که الماس می شه!

امین یکشنبه 10 آبان 1388 ساعت 14:17 http://elahi-gahi-negahi.blogsky.com/

سلام
دلم برای این همه منابع مادی و معنوی می سوزه که به پای دانشجو جماعت ریخته میشه!

سلام!
این منابع صرف سر کار گذاشتن جوانان عزیز ایرونی به مدت حداقل ۴ سال می شه!
این خودش یه نوع اشتغال زایی یه٬نیست؟

امین سه‌شنبه 12 آبان 1388 ساعت 13:07 http://elahi-gahi-negahi.blogsky.com/

ما بهش میگیم اشتغال زدایی!

:-ا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد