نفس

... مژده ای دل که مسیحا نفسی می آید

نفس

... مژده ای دل که مسیحا نفسی می آید

راننده تاکسی

 

امروز صبح که می خواستم بیام دانشگاه سوار یک عدد تاکسی شدم... 

دوستان چشم تون روز بد نبینه... باور کنید تو مدت ۵-۶ دقیقه ای که تو تاکسی بودم٬اقای نسبتا محترم راننده حول و حوش ۱۵-۱۶ خلاف رانندگی واضح انجام داد! 

انقدر جای اقای راننده کلاژ و ترمز گرفته بودم که کف پام درد گرفته بود! جدا در نوع خودش بی نظیر بود هاااا 

فکرشو بکنید٬من جز اون دسته از ادمام که از سرعت و هیجان بدم نمی یاد...پیش بیاد خیلی دوست دارم سرعت ۱۸۰-۱۷۰ تا رو هم تجربه کنم! اما واقعا تو ماشین این اقا داشتم از ترس سکته می کردم!!!!!! افتضاح بود! هر ان امکان می دادم با ماشین های رو به رو شاخ به شاخ بشیم( تو ترافیک سنگین٬تو لاین مقابل ویراژ می دادن!) 

قضیه وقتی جالب تر شد که وقتی رسیدیم پشت چراغ قرمز٬اقا سفره دل شو برای یکی از مسافرا باز کرد و شروع کرد به تعریف کردن... 

این که یه دوره ای راننده ترانزیت بوده و از وقتی یه موتوری بهش زده٬نتونسته با ماشین های سنگین کار بکنه...جالب تر اینجاست که تا من پیاده شم هم در نکوهش رانندگان بی احتیاط و خلاف کار که قانون رو رعایت نمی کنن رفتن بالا ممبر! 

باور کنید ۵ دقیقه ی دیگه تو ماشین مونده بودم شاخام در می یومد! مگه میشه؟ !! 

 

وقتی پیاده شدم٬یه ریزه فکر کردم...به نظرم اکثر ما ادما این جوری هستیم...کم و زیاد داره هااا٬اما هست... 

اکثرا اطلاعات مون٬اطلاعات بدی نیست و اگر پای انتقاد یا حتی نصیحت کردن بیوفته٬یکی دو ساعتی اندر معایب و محاسن موضوع صحبت می کنیم... 

اما وای به روزی که پای عمل برسه... 

 

دوستی می پرسید: به نظر تو انسان بیشتر ظلوم ه یا جهول؟ 

اولا فکر می کردم جهول ه...اما حالا با اطمینان می گم ظلوم ه...اگر هر کدوم از ما فقط به دونسته هامون عمل می کردیم٬الان کجا بودیم؟! 

 

خدا جون شکرت... 

 

پ ن۱:  واضح ه که شیر و نوشابه رو نمیشه تو یه ظرف نگه داشت...اگه یه ذره عاقل باشی می فهمی که نوشابه فقط به درد شستن سرویس بهداشتی می خوره و بس! 

اما اندر فواید شیر میشه چندین ساعت صحبت کرد...ادم عاقل هیچ وقت سمت نوشابه هم نمی ره! 

باز حس ششم داره قلقلکم می ده... 

پ ن۲:معلم زبان این ترم مون رو خیـــــــــــــــــــــلی دوست دارم...به نظرم ادم جالبیه! فقط ۲۵-۲۶ سالشه...به طور هم زمان هم انگلیسی تدریس می کنه هم فرانسه...به طور هم زمان هم داره روانشناسی می خونه هم مترجمی زبان...به طور هم زمان دو جا کار می کنه! به به! هزار ما شا الله! 

دیروز داشت از روی  دست خط مون شخصیت هامون و می گفت٬ شخصیت هر کسی و تو یه خط می گفت...واسه منو نگفت...گفت بعد کلاس بیا با هم حرف بزنیم...رفتم...کل برک و  حرف زد. جدی جدی من انقدر پیچیده ام؟! 

دست خط یکی از دوستام هم اول کتاب زبانم بود.نشون اش دادم.حرفای جالبی زد که با واقعیت هم خونی داشت...گفت اون تو تصمیم گیری خیلی بهتر از تو عمل می کنه و ... 

 

۴۸

نظرات 9 + ارسال نظر
ع.ر.وطن دوست یکشنبه 10 آبان 1388 ساعت 16:47 http://www.hekayathamchenanbaghist.blogsky.com

سلام!
این حکایتی که گفتی من یاد ملا انداخت:
یه روز ملا رفته بود بالای منبر و میگفت: اگه زمانی بچه ای روی فرشتون ادرار کرد کل فرش رو باید بندازید بیرون!
وقتی رفت خونه دید فرش خونش نیست!
از خانمش جویا شد
گفت:بچه ادرار کرده بود به سفارش خودتن انداختمش بیرون!
ملا هم عصبانی میشه و میگه: بابا!‌من این برای خونه مردم گفتم نه خونه خودم!
خلاصه ...:دی

یا علی

سلا م اقای وطن دوست٬!
به به٬همیشه دست پر میاید هاااا
یا علی

بنت الهدی یکشنبه 10 آبان 1388 ساعت 16:48

سلام س- ف جان
وقعا اگر کسانی که به چیزهایی که میدانستند عمل میکردند خیلی نسبت به جایگاهی که اکنون هستند پیشرفت میکردند....
چه می شود کرد که عالمان فراوانند و عاملان اندک؟!
....
چه استاد خوبی دارین ..به نظرم خیلی انسان موفقی هستند:)

پست قیلیتون خیلی برام جالب بود..
دانشجویان ایرانی جز با استعدادترین هان :)

س-ف جان به نظرم 170- 180 هم زیاده :)
مامانم میگه وقتی میری بیرون آیةالکرسی بخون شما هم یادتون نره :) و همچنین صدقه :)
خب فکر کنم برا امروز کافی بود :دی
در پناه حق.

سلام عزیز
دعا کن خدا همه مون رو عامل قرار بده...

اشتباه نکن!استادمون خوب نیست!فوق العاده اس! من که خیلی دوسش می دارم.تازه به خودشم گفتم که خیلی دوسش می دارم!
؛)

اره خوب٬یه ریزه که زیاد هست...من ۱۳۰-۱۴۰ تا رفتم اما ۱۷۰-۱۸۰ تا هم بد نیست!
:دی
حرف مامان عزیزتون هم اویزه گوشم می کنم.
خدا حفظ شون کنه.
یا علی

سهیل یکشنبه 10 آبان 1388 ساعت 22:15 http://daypic.blogfa.com

سلام.

این چیزهایی که نوشتین درد همه ی ماهاست...

البته ناگفته نمونه که هر کدوم از ماها در این خصوص دارای کرامات خاص و منحصر به فردی هستیم...

راستی چندبار می خواستم بپرسم یادم می رفت...تفسیرتون به کجارسید...کنار که نذاشتین؟؟؟

نفرمایید...برای شستن سرویس بهداشتی ... وای خدای من...این جمله بس ناجوانمردانه است... دلم شکست...

دنیای بدون نوشابه را تا حالا تصور کردین؟؟؟
همرگر بدون نوشابه
کباب برگ بدون نوشابه
جوجه کباب بدون نوشابه
پیتزا بدون نوشابه
ژامبون مرغ بدون نوشابه
ککتل بدون نوشابه
شام تولد بدون نوشابه
شام عروسی بدون نوشابه
ساندویچی جلوی دانشگاه بدون نوشابه
آخر بازی فوتبال بدون نوشابه
کیک و کلوچه بدون نوشابه
زندگی بدون باز کردن در نوشابه و صدای < پاق > اون و صدای < فیسش >
وخیلی چیزها دیگه بدون نوشابه ....

به نظر من نوشابه خوشمزه ترین مضر دنیاست...
قبول کنید... ممکنه بد باشه ولی.....

A-B-C-D-E-F-G-H-I-J
خب....از رو نوشته ی بالا میشه گفت که من چه شخصیتی دارم ;-)

التماس دعا.

یاعلی.

سلام
شکر خدا بله٬هنوز دارم ادامه می دم.
کمی تغراق داشت و بیشتر از اون ایهام و کنایه(برای خودم)...
دوستانه می گم اقا سهیل٬عادت نوشابه خوردن رو ترک کنید...من تقریبا سالیانه کمتر از یک لیتر نوشابه می خورم..

جالبه بدونید٬فکر کنم با معیارهای اونا خط بالا خیلی ایده ال ه!

یا علی

س.ح دوشنبه 11 آبان 1388 ساعت 00:03 http://badbadakeabyy.persianblog.ir

سلام..
بابا سرعت عمل..
بابا مراااام.................................موندم چجوری متوجه میشی اپ شدم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دمت گرم...

سلام!
دل به دل راه داره خانووووووم!
:دی

[ بدون نام ] دوشنبه 11 آبان 1388 ساعت 01:29

من مخصوصآ از معلم زبانت خوشم اومد (آیکون قهقه )

خدا رو شکر!
بی نام و نشون؟

رستگار دوشنبه 11 آبان 1388 ساعت 13:44 http://saghiye-simin-sagh.blogsky.com

سلام س-ف عزیز
خوبی؟
به ما سر نمی زنی!

باهات کاملا موافقم!قضیه همون عالم بی عمل و زنبور بی عسله...

راستی در مورد ظلوم و جهول فکر می کنم ادقامی از هر دوتاش در انسان صادقه!!!

سلام گلم
ممنون
میام خدمت تون
بله بی شک جفت اش هست٬من هم اشاره کردم ظلوم تره!
:)
شاد باشی

[ بدون نام ] دوشنبه 11 آبان 1388 ساعت 20:56

در آن نفس که بمیرم در آرزوی تو باشم
به آن امید دهم جان که خاک کوی تو باشم...!

سعدیا...

سهیل دوشنبه 11 آبان 1388 ساعت 22:20 http://daypic.blogfa.com

سلام.

داشتم یه وبلاگو می دیدم که این تصویر منو یاد پست قبلیتون یعنی دانش+جو انداخت...

شما هم ببینید بد نیست...

http://i32.tinypic.com/2i25648.jpg

نیستید...
فکر کنم کالری تموم کردین...
درسته؟ ؛-)

التماس دعا.

یاعلی.

سلام
ممنون

باور کنید این وصله ها به ساحت مقدس دانشجو نمی چسبه!
؛)

امین سه‌شنبه 12 آبان 1388 ساعت 13:20 http://elahi-gahi-negahi.blogsky.com/

سلام
من کمی عقاید وحشتناک راجع به راننده تاکسی ها دارم!
۹۹٪ اونها (بدون اغراق!) چیزی از فرهنگ رانندگی سرشون نمیشه! حتی دیدم در اتوبان بدون ترافیک هم عوض بین دو خط راندن دقیقاْ روی خطوط حرکت میکنند.مثل اینکه بی قانونی توی خون این ۹۹٪ هست.حتی توی عربستان هم بدترین رانندگی ها مال تاکسی هاست!
من اگه رئیس تاکسی رانی بودم همه رو از کارشون برکنار میکردم و یک سری آدم جدید رو بعد از مراحل سفت و سخت آموزشی و گزینشی جاشون می‌ذاشتم.
شاید باورتون نشه ولی من سعی میکنم تا جای ممکن سوار تاکسی نشم چون واقعاْ تحمل‌شون رو ندارم.

سلام
دلتون میاد این همه ادم بی کار بشن؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد