نفس

... مژده ای دل که مسیحا نفسی می آید

نفس

... مژده ای دل که مسیحا نفسی می آید

دانستن یا ندانستن٬مسئله این است!

چند وقت پیش بود٬ 

بنا به احتیاج ام و صد البته علاقه شخصی ام مطالعاتی روی زبان های مختلف انسان داشتم.از زبان لسان گرفته تا زبان فواد و الهلمات قلبی... 

بیش تر روی زبان بدن کار کردم٬ 

جالب بود٬چیزهای جالبی یاد گرفتم... 

امروز داشتم به این فکر می کردم٬ 

هدف از دانستن و توانایی فهم این زبان ها چیست؟ 

جز این است که این موجود اجتماعی ـ انسان ـ اطرافیان خود را بهتر بشناسد٬درک کند و تعامل بهتری با انها داشته باشد؟ 

به نتیجه جالب تری رسیدم٬ 

این روزها بهتر است تمرین کرد و یاد گرفت که همه حرفها و اشارات اطرافیان را نفهمید٬ 

باید ذهن را تعلیم داد تا فقط جملات کاملا مستقیم را بفهمد٬ 

کنایات و اشارات را بشنود و نفهمد... 

الهلمات قلبی؟! جلوی زبان اش را بگیرد که صحبت زیادی نکند... 

زبان بدن سیری چند؟ 

می گویم لزومی ندارد هر چه هر کی گفت را هم بفهمی٬چه برسد به حرفهای نگفته اش... 

 شاید٬ 

شاید این یکی از هزاران راه رسیدن به ارامش باشد... 

 

 

پ ن۱:این روزها کمتر می نویسم... 

شاید یکی از هزاران دلیل اش تلاقی امتحانات دانشگاه با امتحانات زندگی و ازمون های الهی باشد... 

باز هم خدا خیر بدهد امتحانات دانشگاه را٬گاها درسی می دهند٬جزوه ای داریم٬زمان امتحانات از پیش مشخص می شود... 

زندگی چه می کند؟ اول امتحان می گیرد و بعد درس می دهد٬ 

خدا هم که قربانش بروم٬زمان امتحان را نمی گوید...هر لحظه باید اماده امتحان بود...تمام لحظاتم را پر کرده از استرس امتحان...جالب تر اینکه سریع الحساب هم هست و عادل نیز هم... 

من که فقط دلم را خوش کرده ام به کرم و لطف بی حساب اش. 

پ ن۲:کمتر کسانی هستند که از زندگی شخصی ام بدانند... 

امروز سه تماس تلفنی از سه اشنای دور داشتم٬ 

هر سه از یک موضوع حرف می زدند... 

یکی خوابم را دیده و دیگری... 

هر سه نگرانم هستند و اسرار دارند استخاره کنم... 

جالب است...مگر می شود؟ 

ـ دختر جان٬کار نشد ندارد... 

 

۹۲   ۰۲

نظرات 12 + ارسال نظر
امین چهارشنبه 25 آذر 1388 ساعت 00:58 http://elahi-gahi-negahi.blogsky.com/

سلام
عبادت ۱۰ جزء داره ۹ جز اون سکوته (منبع: نمیدونم ولی از آدم معتبر شنیدم)

سلام امین خان
من اینجا خیلی از سکوت(که صد البته چیز بسیار خوبیه!)حرف نزدم٬اما....
ممنون

301040 چهارشنبه 25 آذر 1388 ساعت 01:55 http://301040.blogsky.com

لذت بردم ...
گرچه موافق نیستم با بعضی از مطالب، ولی لذت بسیار بردم از پ.ن.1

:-ا

سحر چهارشنبه 25 آذر 1388 ساعت 09:35 http://sf22761.blogsky.com

میبینم تو هم به جمع مایی پیوستی که شدیدا دچار یاس فلسفی شدیم

جمع شما؟
یاس فلسفی؟!

هدی چهارشنبه 25 آذر 1388 ساعت 11:54

سلام س-ف جان
انشاءالله با توکل به خدا در همه ی امتحانات زندگیتون موفق میشین ..مطمئنم ..
تو اول راهی با امید و اطمینان پیش برو...
اصرار درسته عزیزم..
استخاره ؟
چیزی که من همیشه ازش می ترسم
می ترسم نتونم بهش عمل کنم
به خاطر همین استخاره نمیزنم ..

کم پیداییتو به حساب درسات میزارم .خوب بخون ..
ا نشاءالله موفق باشی.

سلام عزیزم
ممنون
من هم از استخاره می ترسم به همین خاطر که گفتی ...
ان شا الله

س.ح چهارشنبه 25 آذر 1388 ساعت 12:25

سلام خانوم خانوما...
من تازه میخواستم بیام کلی ازت تجلیل کنم که دیر به دیر مینویسی.اخه قبلنا وقت نمیشد همه مطالبت رو بخونم..

در مورد اون کنایه و اشاره میخوام بگم که من وقتی مستقیم هم باهام حرف میزنن گاهی نمیگیرم چه برسه به کنایه و..

در مورد سکوت..یادمه بچه که بود خیلی حرف میزدم برعکس الان.بابابزرگم همیشه یکی از نصیحتهایی که به من میکرد این بود که :ادم هرحرفی رو که میخواد بزنه باید ۷ بار بیاره نوک زبونش و برگردونه بعد بزنه..:
من هم در جوابش میگفتم که خوب ادم که اینجوری پشیمون میشه حرفش رو بزنه..و اون میگفت من هم واسه همین میگم دیگه..بچه
البته بعضی از ادما مثل س جونم هر چی بیشتر حرف بزنن بهتره چون ما بیشتر یاد میگیریم..

ممنون..


سلام خانوم گل٬
:)
بهت غبطه می خورم...خوش به حالت...این یعنی روحت صافه صاف ه...یعنی الودگی ات تو این زمینه مینیمم ه...
تبریک می گم.
سکوت٬تمرین سکوت...
من؟! من باید به اندازه تمام پر حرفی هام یاد بگیرم که سکوت کنم.
دعام می کنی دیگه؟

رستگار چهارشنبه 25 آذر 1388 ساعت 12:52 http://saghiye-simin-sagh.blogsky.com

سلام عزیز
خوبی؟
سکوت؛ گاهی اوقات خیلی لذت بخشه! فقط گاهی اوقات ولی بیشتر اوقات خیلی سخت و فشار آوره! مخصوصا سکوت در مورد بعضی مسائل که متاسفانه منم الان درگیرش هستم.
پ ن ۱ خیلی به دلم نشست. جملاتی بود آشنا!
دعا می کنم تو همه امتحانات سربلند بشی وو مهمتر از اون درسای این امتحانا رو رو فراموش نکنی!

سلام عزیز
شکر خدا خوبم...
ممنون ام.
یا علی

امین چهارشنبه 25 آذر 1388 ساعت 18:10 http://elahi-gahi-negahi.blogsky.com/

این سکوت فرق میکنه، سکوت من بود نه شما!

:)

امین چهارشنبه 25 آذر 1388 ساعت 18:38

http://emtedad.ir/index.aspx?siteid=1&pageid=216
تصاویر سه بعدی کربلای ایران...

عالی بود٬ممنون

س.ح چهارشنبه 25 آذر 1388 ساعت 19:50

سلام...
بابا این سکوت از نادونیه غبطه نداره که..
من دعا میکنم مثل همیشه یه عالمه حرف خوب و قشنگ برامون داشته باشی..

در ضمن تا وقتی کاری نکردیم که جلو خدا شرمنده باشیم دیگران هرچی میخوان بذار بگن..باشه دوست گلم؟

دارم دنبال یه ببعی خوشگل میگردم بفرستم برات..نمیدونم ببعی های اینترنت کجا رفتن...

سلام
نــــــــــــچ! خوبه٬خیـــــــــــلی هم خوبه!

من همیشه شرمنده خدام...همیشه ی همیشه...

یه دنیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا ممنون٬منتظر ببعی می مونم.
:-*

ع.ر.وطن دوست چهارشنبه 25 آذر 1388 ساعت 21:14 http://hekayathamchenanbaghist.blogsky.com

سلام!
حال شما چطوره؟
خوبید انشا...ا؟
اوضاع واحوال میزونه ؟
خوب خدا رو شکر!
مواظب خودتون باشید
ما رو هم ذعا کنید


یا علی

سلام.
شکر خدا خوبم٬البته اگر بگذارند ... ؛)
چشم٬شما هم مواظب خودتون باشید.
راستی ایران نمی یاید؟ دل ایرانی های مقیم مرکز براتون تنگ شده هااا
:)
یا علی

مهرگان چهارشنبه 25 آذر 1388 ساعت 23:41 http://bandarmehr.blogfa.com/

سلام
احوال شما؟خوبی؟
اون موقع ها که مدرسه می رفتیم ،در صف صبح گاهی یکی از بچه ها یه نیایش میخوند و بقیه آمین میگفتن . نیتیش به اینجا این دعا ختم میشد:

خدایا
چنان کن سرانجام کار
تو خشنود باشی و ما رستگار

آمین

سلام
شکر خدا خوبم.
.
.
.
الهی آمـــــــــــــــــین.

داود پنج‌شنبه 26 آذر 1388 ساعت 16:52 http://yaran1388.blogsky.com

سلام

خانم س.ف شما و اشکال نوشتاری؟
نتیجه: عدم تمرکز...

توصیه یک برادر کوچک: توکل والسلام٬ با استخاره موافق نیستم مگر در مواردی که بین دو انتخاب خوب مردد هستیم والا... یک تصمیم قاطع همراه با توکل.

محرم رسید انشاالله صاحب محرم راه گشایتان باشد.
مرا هم در این دهه (مخصوصا) دعا کنید.

یا حق

سلام٬
شرمنده ام٬نتیجه گیری عالی بود. :(
ــــــــــــــــــــــ
من هم با توکل موافق ترم.دعام کنید.
چشم.
در پناه حق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد